• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 11 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129523
+
-

نگاهی به وضع ناوگان تاکسیرانی به بهانه افزایش نرخ کرایه‌ها

«خطوط پر برخورد» شمیران کجاست؟

«خطوط پر برخورد» شمیران کجاست؟

راحله عبدالحسینی


  نرخ جدید کرایه، روی تاکسی‌های خطی نصب شده‌است‎؛ برچسب‌هایی که حکایت از افزایش 35 درصدی کرایه‌ها دارند.  نصب این برچسب‌ها بلافاصله بعد از تصویب و ابلاغ افزایش کرایه از سوی شورای اسلامی شهر خیال مسافران را راحت می‌کند و از داستان تکراری تخلف راننده و کرایه‌های نامتعارف خبری نیست. ناوگان تاکسیرانی به عنوان بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی منطقه سهم عمده‌ای در جابه‌جایی مسافران شمال شهر دارد. با خواندن این مطلب اطلاعات مفیدی درباره جزئیات ناوگان تاکسیرانی منطقه یک به دست می‌آورید.
 پرداخت آسان
از همان روزهای اول شیوع کرونا تغییراتی در سفرهای درون شهری با تاکسی پدید آمد. نخست اینکه به دلیل کاهش تعداد مسافران تاکسی از 4 به 3نفر، کرایه یک نفر سرشکن شد تا رانندگان تاکسی هم متضرر نشوند. تغییر دیگر به دلیل سفارش و توصیه کارشناسان سلامت از به حداقل رساندن تماس دست با اسکناس، اقبال مسافران به سمت پرداخت کرایه تاکسی با اپلیکیشن‌های پرداخت کرایه تاکسی رفت که مورد استقبال رانندگان تاکسی هم است. چون دیگر بحث و گفت وگو بابت نداشتن پول خرد برای پرداخت بقیه کرایه برای همیشه منتفی شد. اپلیکیشن‌های پرداخت کرایه تاکسی در گوشی‌های هوشمند قابل نصب و کاربردی‌ترین آنها «فون‌پی» و «تومن» است. اگر تا به حال پرداخت آنلاین کرایه تاکسی را تجربه نکرده‌اید خوب است همین حالا به فکر نصب یکی از این اپلیکیشن‌های کاربردی باشید.



 راه‌اندازی خطوط جدید تاکسی
راه‌اندازی خطوط تاکسیرانی جدید در دستور کار تاکسیرانی منطقه قرار دارد. این اتفاق به کارشناسی نیاز دارد. «محمد چمن‌لو» رئیس اداره تاکسیرانی منطقه یک درباره ضرورت راه‌اندازی خط جدید تاکسی این طور توضیح می‌دهد: «راه‌اندازی خط جدید به تعداد تقاضای سفر از سوی مسافران برای یک مسیر ثابت بستگی دارد. هر تاکسی خطی در طول روز قریب به 60مسافر را جابه‌جا می‌کند. در صورتی که مسیر جدید این حداقل مسافر را داشته باشد حتماَ برای رفاه شهروندان خط جدید راه‌اندازی می‌شود. تمام خطوط تاکسیرانی، معابر منطقه را پوشش می‌دهد و اکنون خیابانی نیست که تاکسی از آن عبور نکند و شهروندان با مشکل دسترسی به تاکسی مواجه باشند. با این حال راه‌اندازی خطوط جدید را نیاز و تقاضای مسافران تعیین می‌کند.‌« چمن‌لو درباره خطوطی که بیشترین جابه‌جایی مسافر در طول روز را دارد می‌گوید: «در اصطلاح به این خطوط، خطوط پربرخورد می‌گویند. در منطقه ما خط تاکسی دربند، خیابان شهرداری، دانشگاه شهید بهشتی، ولنجک و نخجوان جزو خطوط پربرخورد منطقه به حساب می‌آیند.» تاکسی‌های فرسوده متهمان ردیف اول آلودگی هوا هستند و باید به تدریج از چرخه حمل و نقل خارج شوند. با جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با نو ناوگان تاکسیرانی نفسی تازه خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید