• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 4 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 128980
+
-

چه کسانی از لغوتحریم‌ها ناراحتند؟

رئیس‌جمهور: برای لغوتحریم‌ها یک لحظه صبر نمی‌کنیم، مخالفان هرچه می‌خواهند بگویند


رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای من قابل درک نیست که چطور فردی می‌تواند ایرانی و مسلمان باشد اما از برداشتن تحریم‌ها علیه ملت ایران خوشحال نشود، گفت: هر زمان که ببینیم طرف مقابل ما آماده اجرای قانون و مقررات شده، لحظه‌‌ای صبر نخواهیم کرد و وقتی ببینیم حق مردم را می‌توانیم بگیریم، یک لحظه صبر نمی‌کنیم، حال اگر عده‌ای ناراحت هستند، مهم نیست.
به‌گزارش ایسنا، حسن روحانی در شصت‌و‌چهارمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهادکشاورزی، افزود: امروز از فرصت استفاده کرده و از وزارت امور خارجه و همه دستگاه‌هایی که در کنار وزارت خارجه در مذاکرات وین برای شکستن تحریم تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم. روحانی سپس با انتقاد از مخالفان مذاکر‌ه‌کنندگان ادامه داد که وقتی ببینیم طرف مقابل آماده شده برای اجرای مقررات، یک لحظه هم صبر نمی‌کنیم. حالا مخالفان هرچه می‌خواهند، بگویند. هر چقدر هم زور و بلندگو داشته باشند.
اخیرا صداوسیما به‌عنوان رسانه ملی با پخش برنامه‌هایی سعی دارد روند مذاکرات وین را که برای لغو تحریم‌ها دنبال می‌شود، زیر سؤال ببرد. پخش برنامه‌هایی مثل سریال گاندو یا مستند پایان بازی در کنار انتشار اخباری ناقض برنامه‌های تیم مذاکره‌کننده کشورمان به نقل از منابع آگاه توسط شبکه انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی ازجمله مواردی است که سبب بروز انتقادات جدی از سوی دولت به رویه رسانه ملی شده است. پیش‌تر نیز عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کنندگان کشورمان در وین، صراحتا‌ از پوشش خبری پرس‌تی‌وی از مذاکرات انتقاد کرده بود.
در همین فضا علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «اگر این تحلیل درست باشد که نگرانی از ‎رفع تحریم و احیای ‎برجام به این دلیل است که گشایش‌ احتمالی، امید شهروندان را زنده می‌کند، مشارکت در ‎انتخابات را بالا می‌برد و نهایتا سناریوی پیروزی قطعی برخی را بر هم می‌زند، باید بپذیریم که اختلال سیستماتیک و خطرناکی در فهم ‎امنیت ملی رخ‌داده.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :