• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 4 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 128955
+
-

خبر/ افزایش یک‌میلیونی حقوق سربازان در سال‌جاری

اواسط هفته جاری بود که ستادکل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای از افزایش حقوق سربازان خبر داد و حالا رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات این افزایش در حقوق سربازان را تشریح کرده است.
به‌گزارش ایسنا، ۲۵فروردین‌ماه امسال بود که سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام کرد که حقوق سربازان در سال۱۴۰۰ افزایش می‌یابد. خبری که خیلی زود مورد توجه سربازان قرار گرفته و انتظار برای افزایش حقوق‌ها آغاز شد.
برابر این اطلاعیه پیگیری ستادکل نیروهای مسلح و همکاری دولت و مجلس سبب شد تا از فروردین‌ماه امسال میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰هزار تومان در سال۱۳۹۹ به یک‌میلیون‌و500هزار تومان در سال۱۴۰۰ برسد. به‌طوری‌که هم‌اکنون حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی یک‌میلیون‌و۵۰هزار تومان و حداکثر آن نیز 4میلیون تومان در مناطق عملیاتی است. همچنین اعلام شد که به کارکنان وظیفه متاهل و کارکنان وظیفه نخبه حقوق معادل ۱۰۰درصد مبنای قانون خدمت وظیفه عمومی پرداخت خواهد شد که رقم آن در مناطق عادی 2میلیون تومان و در سایر مناطق نیز علاوه بر حقوق، فوق‌العاده‌ها نیز به آن اضافه می‌شود.
امیرغلامرضا رحیمی‌پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره جزئیات افزایش حقوق سربازان گفت: این موضوع در قانون بودجه سال۱۴۰۰ پیش‌بینی شده و خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد، از همان اول فروردین‌ماه حقوق سربازان با مبلغ جدید به‌حساب آنان واریز شد.
وی درباره اینکه آیا احتمال دارد که در سال ‌جاری باز هم شاهد افزایش حقوق سربازان باشیم، گفت: موضوع افزایش حقوق سربازان ازجمله مواردی است که در لایحه بودجه به آن پرداخته می‌شود، لذا هرگونه افزایش حقوق جدید هم باید در بودجه پیش‌بینی شود و ما از حالا در حال رایزنی و پیگیری هستیم که حقوق سربازان در لایحه بودجه۱۴۰۱ نیز افزایش پیدا کند.
رحیمی‌پور با بیان اینکه طبق قانون خدمت وظیفه عمومی حقوق سربازان وظیفه باید حداقل 60درصد و حداکثر ۹۰درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح باشد، گفت: هم‌اکنون با این افزایش حقوقی که اعمال شد به‌طور میانگین ۷۲درصد از ۶۰درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح به سربازان پرداخت شده است. برای سربازان متأهل و نخبه و نیز سربازان مناطق عملیاتی و مرزی بین ۹۰ تا ۱۰۰درصد این امر محقق شده است و این سربازان معادل یا نزدیک به ۶۰درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح را دریافت می‌کنند. ستادکل نیروهای مسلح پیگیر است تا این افزایش حقوق در سال‌های آتی نیز ادامه پیدا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید