• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 31 فروردین 1400
کد مطلب : 128686
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/9rPyZ
+
-

نکته بازی/ حق رانت‌خواران خوردن ندارد



مالیات ابزار بازتوزیع عادلانه‌تر ثروت است، اما در ایران دقیقا ضعیف‌ترین اقشار در تیررس کسر دقیق، فوری و تضمینی مالیات قرار دارند. شما اگر کارمند و کارگر باشید حتما دیدید که مالیات حقوق‌تان قبل از واریز پول به حساب‌تان کسر شده است. الان برای بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان هم همین اتفاق رخ داده و پاداش 22میلیون تومانی آنها را بعد از 3سال در شرایطی به حساب‌شان ریخته‌اند که چیزی حدود 2میلیون تومان بابت مالیات از آن کسر شده است. خب حق بدهید؛ واقعا سزاوار نیست این چند زن که زحمت کشیدند و با این همه محدودیت به قله فوتسال آسیا رسیدند، حق گردن‌کلفت‌های اقتصادی و رانت‌خواران و محتکران بی‌نوا را بخورند. جلوی فرار مالیاتی را دقیقا از همین جا باید گرفت. جای هیچ گلایه‌ای هم نیست.

تا می‌توانید از حضورش استفاده کنید

کلا بخش زیادی از تولید محتوای خبری در فوتبال ایران اختصاص دارد به تیم‌هایی که مهدی پاشازاده عوض می‌کند. یعنی یک قالب خبری ثابت با تیتر «مهدی پاشازاده سرمربی... شد» وجود دارد که فقط هر چند روز یک‌بار جای خالی با اسم تیم جدید پر می‌شود. شهرداری ماهشهر، سپیدرود رشت، شاهین بوشهر، ماشین‌سازی تبریز و چوکای تالش 5 تیمی بوده‌اند که مهدی پاشا فقط در طول همین 2سال اخیر عوض کرده است. بعد بامزه است که هیچ کجا هم دوام نمی‌آورد و تیم بعدی را به راحتی آب خوردن پیدا می‌کند. مگر تیم دادن به مربیان نباید براساس توانایی آنها باشد؟ خلاصه آقا مهدی الان سرمربی چوکا شده و تالشی‌های عزیز باید در این چند روزی که میزبان استاد هستند، نهایت استفاده را از حضور او ببرند.

تیتری که زمانی جذاب بود

یادش به خیر؛ تا همین 2 سال پیش یکی از جذاب‌ترین خبرها برای هواداران فوتبال در ایران این بود که چه‌کسی گزارشگر کدام مسابقه می‌شود. این خبرها حسابی کلیک می‌گرفت و خبرگزاری یا سایتی که اول از همه به اسم گزارشگر مسابقات پرسپولیس یا استقلال پی می‌برد، سریع از این تنور یک نان داغ بیرون می‌کشید. حالا اگر پای داربی تهران وسط بود که هیچی؛ غوغا می‌شد. خواستیم بگوییم همین حجم از دلخوشی را هم از ما گرفتید. الان دیگر فرقی نمی‌کند چه‌کسی گزارشگر کدام بازی است. وقتی مزدک میرزایی رفته و عادل فردوسی‌پور هم نیست، هر کسی را هر کجا دوست دارید بگذارید. مگر چقدر فرق هست بین خیابانی و سیانکی و عباس قانع؟ بقیه بندگان خدا را هم که اصلا نمی‌شناسیم. دست شما درد نکند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید