• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
چهار شنبه 18 فروردین 1400
کد مطلب : 127535
+
-

فاز یک سایت تولید انبوه واکسن به اتمام رسیده است

سلامت
فاز یک سایت تولید انبوه واکسن به اتمام رسیده است

عملیات ساخت ۱۳۰هزار واحد مسکن برکت و بهره‌برداری از ۳۰هزار واحد مسکن محرومان با حضور محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی  و علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
محمد مخبر گفت: یکی از وظایف حاکمیت تأمین مسکن است. سالانه به بیش از یک میلیون واحد مسکونی نیازمند هستیم و در بهترین شرایط؛ تاکنون سالانه حدود ۸۰۰هزار واحد ساخته شده است و بر همین اساس با کسری ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار واحد مواجهیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طی بازه زمانی ۱۸ماهه خبر داد و گفت: ساخت مسکن علاوه بر افزایش رفاه اجتماعی در پیشبرد صنایع و کنترل تورم و اشتغال نقش اساسی دارد و ما تمام توان خود را برای کمک به دولت در جهت رفع محرومیت و افزایش اشتغال در کشور به‌کار می‌گیریم.
همچنین همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا بتوانیم درجهت پیشبرد اهداف کشور و رفاه اجتماعی، کنترل تورم، محرومیت‌زدایی و اشتغال اقدام مؤثری انجام دهیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین درحاشیه مراسم به آخرین وضعیت تولید واکسن کووایران برکت اشاره کرد و گفت: فاز یک تمام‌شده و فاز 2 به مرحله ۵۰ درصد رسیده و امید است اجازه دهند به سرعت فاز ۳ را در فروردین شروع کنیم. آماده هستیم تا به محض اینکه اجازه دهند فاز3  مطالعات بالینی را شروع کنیم.
مخبر افزود: فاز یک سایت تولید انبوه واکسن به اتمام رسیده و آماده است و به محض اینکه اجازه دهند، فاز3 مطالعات بالینی را شروع می‌کنیم، تولید انبوه با ظرفیت  3میلیون دوز هم  شروع می شود. کارخانه راه افتاده و  سایت فاز دوم تولید انبوه هم که ظرفیت 12میلیون دوز در‌ماه دارد مقدمات و ساختمانش تمام‌شده و تجهیزاتش در حال نصب است و تا آخر خرداد و اوایل تیرماه فاز دوم تولید انبوه هم به نتیجه می‌رسد.
به‌گفته وی در فاز یک، ۵۶ نفر تحت مطالعه قرار گرفتند. در فاز دوم باید ۳۰۰نفر واکسن بزنند و تحت مطالعات بالینی قرار بگیرند که تا‌کنون ۱۵۰ نفر تزریق انجام داده‌اند و در فاز3 حدود ۲۰‌هزار نفر هستند و به‌نظر می‌رسد به محض اینکه به نیمه فاز3 برسیم واکسیناسیون عمومی در حد تولیدات ستاد شروع می‌شود. تقریبا 6مسیر را دنبال می‌کنیم که به مرحله انسانی‌ رسیده است.
محمد اسلامی، وزیرراه و شهرسازی نیز در این مراسم از ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) برای توجه به طرح‌های مسکن قدردانی کرد و گفت: تمام فکر، برنامه و اراده ما این است که با رونق مسکن بتوانیم پایداری تولید را پایه‌گذاری کنیم چراکه معتقدیم رونق مسکن باعث رونق تولید، توسعه اشتغال، رفاه و منزلت اجتماعی می‌شود. وی با اشاره به اینکه ۱۰‌هزار پروژه در سطح کشور برای مسکن تعریف کردیم، افزود: این پروژه‌ها، طرح‌هایی هستند که از سوی خود مردم برای احداث خانه، مجتمع‌سازی و همچنین مشارکت با بخش خصوصی انجام می‌شود از سویی دیگر برای رونق مسکن در کشور آیین‌نامه‌هایی اصلاح و همچنین قوانینی در هیأت دولت مصوب کردیم که امیدواریم باعث رونق ساخت مسکن در کشور شود. وزیر راه و شهرسازی گفت:  در بحث مسکن ملی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یک‌چهارم پروژه‌ها را تقبل کرده است و این اقدام ستاد اجرایی بسیار ارزشمند است.

این خبر را به اشتراک بگذارید