• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 16 فروردین 1400
کد مطلب : 127293
+
-

خبرهای کوتاه/ ثبت ۱.۴میلیون سفر دریایی در نوروز

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره جزئیات سفرهای دریایی نوروز۱۴۰۰ گفت: جمعا یک‌میلیون و ۴۰۰هزار سفر دریایی و گردشگری دریایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد. به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس‌نژاد گفت: طرح تسهیل گردشگری دریایی در سال۱۳۹۹ به‌دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد و صرفاً ۸۰هزار سفر دریایی انجام شد اما در نوروز۱۴۰۰ انجام سفرهای دریایی و گردشگری دریایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفت. او افزود: به‌جز بنادر استان خوزستان که با محدودیت در انجام سفر دریایی و گردشگری دریایی و استان بوشهر که با محدودیت در انجام گردشگری دریایی مواجه بودیم، در سایر بنادر کشور، سفرهای دریایی و گردشگری دریایی انجام شد. وی افزود: در نوروز ۱۴۰۰، حدود یک‌میلیون و ۴۰۰هزار مسافر و گردشگر دریایی داشتیم، ۸۱هزار شناور تردد دریایی داشتند و ۱۳۳هزار خودرو نیز توسط مسافران تا محل انجام سفر دریایی حمل شده بود.

  جشنواره ملی «ایرانبانان» برگزار می‌شود
جشنواره ملی «ایرانبانان» با همکاری وزارت میراث ‌فرهنگی برگزار می‌شود. براساس اعلام دبیرخانه جشنواره ایرانبانان، از انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دعوت شده است برای این جشنواره گزارش برنامه‌ها و عملکردهای دوسالانه خود را به آدرس دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. فعالیت‌های نوروزی(سمن‌ها، سین ‌هشتم)، میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، توانمندسازی و جذب مشارکت‌های مردمی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، فعالیت در مناطق کم‌برخوردار روستایی و فعالیت‌های زمان بحران، محورهای این جشنواره هستند. مهلت ارسال آثار اردیبهشت۱۴۰۰ تا ۲مرداد۱۴۰۰ است. انتخاب و داوری آثار ۱۶ تا ۲۰مرداد۱۴۰۰ انجام می‌شود و اختتامیه جشنواره ۲۳مرداد برگزار خواهد شد. دبیرخانه این جشنواره نیز در ارگ آزادی تهران(ساختمان وزارت میراث‌ فرهنگی)، دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد واقع شده است.

  همیاران طبیعت از حریق جنگل‌ها و مراتع پیشگیری می‌کنند
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نامه‌ای به ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها خواستار استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت در امر حفاظت، پیشگیری و اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی شد. به گزارش سازمان جنگل‌ها، مسعود منصور اعلام کرد: تاکنون بیش از ۸۰هزار همیار طبیعت در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده و آمادگی خود را در امر حفاظت و ارتقای پوشش حفاظتی عرصه‌های منابع طبیعی اعلام کرده‌اند که این نیروها هم‌اکنون نیازمند ساماندهی و آموزش هستند. رئیس سازمان جنگل‌ها بر برنامه‌ریزی برای اعمال مدیریت بهینه جهت پیشگیری از حریق در عرصه‌های منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: با توجه به پایین بودن میزان بارندگی احتمال اینکه در فصل بهار و تابستان شاهد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور باشیم، وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید