• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 29 فروردین 1397
کد مطلب : 12682
+
-

اعتراض به مکرون در پارلمان اروپا

اعتراض به مکرون در پارلمان اروپا

امانوئل مکرون از کشورهای اروپایی خواست از ناسیونالیسم دوری کرده و اتحادیه اروپا را به سنگری از لیبرال دمکراسی در مقابل دنیای خطرناک و بی‌قاعده تبدیل کنند. به گزارش رویترز، رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی خود در پارلمان اروپا در استراسبورگ به‌شدت به جریان‌های دست‌راستی که در اروپا اوج گرفته‌اند تاخت و از آنها با عنوان «دمکراسی‌های غیرلیبرال» یاد کرد. او همچنین ناسیونالیسم خودخواهانه را محکوم کرد و گفت که این پدیده، فضایی از جنگ داخلی را در اروپا ایجاد کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، رئیس جمهوری فرانسه گفت: «گرایشی مرگبار وجود دارد که قاره ما را به سوی پرتگاه می‌کشاند.» و افزود: «این نظر که دمکراسی در اروپا توان و قابلیت خود را از دست می‌دهد اشتباه و گمراه‌کننده است.»

وی گفت: «انتخاب اصلی ما باید دفاع محکم از دمکراسی باشد زیرا دمکراسی چیزی نیست که آن را سرسری بگیریم بلکه این واژه از بطن مبارزه‌های سیاسی در تاریخ گذشته اروپا زاده شده است.» در جریان سخنرانی مکرون، برخی نمایندگان پارلمان اروپا، در اعتراض به همراهی فرانسه با بریتانیا و آمریکا در جریان حمله موشکی به سوریه، ‌پلاکاردهایی را علیه جنگ در سوریه برافراشتند. روی این پلاکاردها نوشته‌ شده بود: دست از سر سوریه بردارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید