• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 17 اسفند 1399
کد مطلب : 126084
+
-

سوال از شما ،پیگیری از ما

 

سؤال: با توجه به روزهای پایانی سال و نیز دریافت پیامک برای پرداخت عوارض سالانه خودرو اطلاع‌رسانی شود که چگونه عوارض را بپردازیم. آدرسی برای پرداخت اعلام شود.
جمشیدی از تهران

پاسخ همشهری:  از طریق دفاتر پلیس + 10یا اپلیکیشن و سامانه تهران من عوارض خود را بپردازید.
سامانه تهران من یکی از نرم‌افزارهای مطمئن برای پرداخت عوارض خودرو است که به‌منظور یکپارچه‌سازی‌ بسترهای دریافت عوارض خودرو و رفاه حال همشهریان راه‌اندازی شده است. وحید عرب مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سخنگاه همشهری در این خصوص توضیح داده است: در راستای رفاه حال مالکان خودرو با راه‌اندازی سامانه تهران من امکان پرداخت غیرحضوری عوارض خودرو از طریق آدرس my.tehran.ir فراهم است. در این سامانه امکان ثبت‌نام، پرداخت، تقسیط و دریافت مفاصا حساب عوارض سالانه خودرو به دو روش قابل انجام است:
روش اول: پس از بازکردن صفحه تهران من، می‌توان از طریق گزینه «ورود»، به آیکون «استعلام بدهی عوارض» وارد شد و پس از درج پلاک خودرو، عوارض طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و عوارض سالانه خودرو را با استفاده ازدرگاه یکی از بانک‌ها به‌صورت برخط پرداخت کرد.
روش دوم: در بالای سامانه مذکور دو کلید «ثبت‌نام» و «ورود» وجود دارد که درصورت ثبت نام مودی، به‌حساب کاربری‌ای که براساس شماره تلفن همراه، نام کاربری و رمز عبور تعریف می‌گردد وارد می‌شود و درصورت کلیک روی گزینه«ورود» و سپس با فشردن گزینه«دریافت کد تأیید »پیامکی به تلفن مالک ارسال شده که با وارد کردن این کد، امکان ورود به‌حساب کاربری وجود دارد.این امکان نیز هست که با انتخاب گزینه «عوارض خودرو و طرح ترافیک » و استفاده از «افزودن خودرو»، میزان عوارض مربوطه را مشخص و از کیف پول الکترونیکی و یا شارژ موجودی حساب کاربری خود، اقدام به پرداخت عوارض سالانه خودرو کرد و مفاصا نیز دریافت کرد.
غیر از این سامانه مالکان خودرو می‌توانند برای پرداخت حضوری عوارض با در دست داشتن مدارک مالکیت خودرو (برگ سبز، برگه فروش کارخانه، کارت ملی و قبض سابقه پرداخت عوارض درصورت موجود بودن) به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر یا دفاترپیشخوان خدمات دولت مراجعه کنند.  عدم‌پرداخت عوارض خودرو در موعد مقرر موجب تعلق جریمه ماهانه 2درصد و سالانه24درصد خواهد بود که از ابتدای سال آتی محاسبه و اعمال می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید