• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 16 اسفند 1399
کد مطلب : 125985
+
-

هشدار پلیس درباره ساعت کاری صنوف

ساعت۲۰ تعطیل کنید

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد که ساعت کار صنوف در پایتخت ساعت۲۰ بوده و با هرگونه فعالیت صنوف در خارج از این ساعات برخورد خواهد شد.
سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: ساعت کار صنوف تغییر نکرده و همان ساعتی که با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌های آن اعلام شده بود، همچنان پا برجاست و واحدهای صنفی تا ساعت۲۰ اجازه فعالیت دارند.
متأسفانه گزارش‌هایی از فعالیت برخی از واحدهای صنفی به‌خصوص در مناطق حاشیه‌ای و معابر کم ترددتر داشته‌ایم که حاکی از فعالیت آنان تا ساعات پایانی شب بود که حتما با این موارد برخورد خواهد شد.
او گفت: کار پلیس در نظارت، اعمال قانون و تعطیلی ساعت۲۱ آغاز شده و به صنوف متخلف تذکر و هشدار می‌دهیم که در صورت مشاهده با آنان برخورد خواهد شد.
رحیمی درباره اینکه آیا با توجه به خریدهای پایانی سال امکان افزایش ساعت کار صنوف یا تغییر در ساعات اجرای محدودیت‌های تردد شبانه وجود دارد یا خیر، گفت: ما پیرو مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و تاکنون چنین موضوعی به ما اعلام نشده است، بنابراین کماکان محدودیت‌ها به شکل قبل پابرجاست. پیشنهاد ما به صنوف این است که ساعات فعالیت خود را از صبح، کمی زودتر آغاز کنند تا شهروندان نیز بتوانند در تراکم جمعیت کمتر و زمان بیشتری برای خرید مراجعه کنند.
او در مورد وضعیت ترافیک تهران نیز گفت: ترافیک پایتخت به‌خصوص در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده که بخشی از آن ناشی از خریدهای شب عید و تحرکات مردم برای آماده شدن در آستانه شب عید است. بخشی هم برای این است که شهروندان درساعات پایانی نزدیک به ساعت۲۱ تازه از محل کار خود خارج می‌شوند و همین باعث می‌شود تا در ترافیک بمانند. وی با تأکید بر اینکه هیچ فرجه‌ای وجود نداشته و خودروهای غیرمجاز از ساعت۲۱ تا 3 بامداد جریمه خواهند شد، گفت: ترافیک در تهران به‌طور متوسط ۲۰ تا ۳۰درصد افزایش پیدا کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید