• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 11 اسفند 1399
کد مطلب : 125598
+
-

گوشی‌های بدون پورت آینده

طرح‌های مفهومی نسل جدید گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد احتمالا در آینده نزدیک کاربران باید همه کارهای خود را بدون کابل‌های مرسوم انجام دهند

فناوری
گوشی‌های بدون پورت آینده

شایعات پیرامون سری بعدی گوشی‌‌های آیفون و البته تولید جدید شرکت شیائومی، نشان می‌‌دهد نسل بعدی گوشی‌های هوشمند بدون هیچ‌گونه درگاه یا همان پورت خواهند بود.وقتی شرکت اپل خبر از ارائه گوشی‌های سری‌12 بدون شارژر داد، سروصدای زیادی به پا شد، اما حالا خبر می‌رسد که این غول فناوری بدون توجه به انتقادات برای سری‌13 گوشی‌های هوشمند خود خواب دیگری دیده است. یک گوشی بدون پورت که در نوع خود جالب توجه و البته کاربری آن سخت و نوآورانه خواهد بود.نسخه جدید گوشی‌های آیفون که پورت لایتنینگ ندارند، می‌تواند روند بازیابی سیستم عامل موبایل اپل را تغییر دهد. به این ترتیب حالت بازیابی اینترنت امکان نصب مجدد iOS را بدون نیاز به اتصال گوشی به مک‌بوک یا کامپیوتر ایجاد می‌کند.  تاکنون بازیابی آیفون نیاز به اتصال آن به لپ‌تاپ داشت که از طریق درگاه لایتنینگ امکان‌پذیر است. درصورت اینکه آیفون بعدی بدون پورت باشد، اپل احتمالا امکان بازیابی آنلاین گوشی را فراهم می‌‌کند. گفته می‌شود تیم‌های نرم‌افزاری اپل در حال بررسی 3روش برای ورود آیفون به حالتی هستند که امکان بازیابی آن ‌فراهم شود. اما باید این روش‌‌ها برای کاربر نیز ساده باشد تا از آن استقبال کند. درحالی‌که گزینه‌های بازیابی بی‌سیم محور اصلی تلاش‌هاست، دسترسی فیزیکی هنوز به‌طور کامل فراموش نشده است. ظاهرا یک تیم سخت‌افزاری نیز در حال بررسی استفاده از پدهای بی‌سیم برای ایجاد اتصال فیزیکی و بدون نیاز به درگاه استاندارد هستند. شایعات مربوط به آیفون بدون پورت مدت‌هاست که منتشر می‌شود، اما هنوز صحت آنها ثابت نشده است. کمبود نسبی سابقه درگاه خروجی، بررسی واقعی‌بودن شایعه را نیز دشوار می‌کند. به‌احتمال قوی آیفون‌13 پرو بدون پورت از طریق‌MagSafe  شارژ می‌شود و هرگونه رؤیای پشتیبانی از USB-C را برای پرچمدار اپل از بین می‌برد.

 یک روند جهانی
به گزارش فون آرنا، شرکت چینی شیائومی نیز به‌تازگی از یک گوشی مفهومی جدید رونمایی کرده ‌که هیچ درگاه خروجی ازجمله جک هدفون یا هر نوع پورت شارژ سازگار با USB و حتی هیچ نوع دکمه‌ای ندارد. این گوشی از شارژر بی‌سیم و حسگرهای لمسی برای روشن‌کردن، کنترل میزان صدا و سایر عملکردها استفاده خواهد کرد. اگرچه ‌این ترکیب تازه شکل بی‌نظیری به گوشی با لبه‌های منحنی می‌دهد اما احتمال افتادن آن روی زمین شبیه کابوس است. مزایای حذف درگاه‌ها به ادعای شیائومی این است که به‌طور کلی فضای بیشتری را برای اجزای داخل گوشی آزاد می‌کند. همچنین می‌تواند ویژگی‌هایی مانند ضد‌آب‌بودن را بهبود ببخشد. گرچه این کار بار هزینه مضاعفی را برای خریداران تحمیل می‌کند، چراکه باید گوشی‌های بی‌سیم هدفون و البته دستگاهی برای شارژ بی‌سیم تهیه کنند. به‌صورت معمول گوشی‌های کنونی یک پورت دارند که از آن برای شارژ و انتقال اطلاعات استفاده می‌شود. پیش از این به‌تدریج جک ۳.۵‌میلی‌متری برای هدفون حذف شد و با وجود اعتراض‌های کاربران اکنون تبدیل به یک حالت عادی شده است. شرکت‌های فناوری اکنون قصد دارند شارژ و انتقال بی‌سیم اطلاعات را هم تبدیل به یک عادت جهانی کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید