• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 اسفند 1399
کد مطلب : 125172
+
-

آغاز واکسیناسیون ۱۰۰ هزار نفر دیگر از کادر درمان

واکسیناسیون 100هزار نفر دیگر از کادر درمان از امروز(سه‌شنبه) آغاز می‌شود. این خبر را وزیر بهداشت اعلام کرد و گفت: قرار است 250هزار دوز واکسن چینی هم هفته آینده وارد کشور شود. 
سعید نمکی، با اعلام اینکه پس از کادر درمان، اولویت با سالمندان است به همین دلیل به سراغ خانه سالمندان خواهند رفت، تأکید کرد که تا پایان سال، به گروه‌های آسیب‌پذیر واکسن زده 
می‌شود.  به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت از تولید واکسن در اردیبهشت سال آینده خبر داد. او در ادامه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی اشاره کرد و گفت که اخیرا،2 مورد جدید ابتلا از بیرجند گزارش شده است: «این ویروس برخلاف صحبت‌های قبلی، هم قدرت سرایت و هم قدرت مرگ‌زایی چند برابری دارد و هم اینکه جوان‌ترها را بیشتر درگیر می‌کند. چند روز قبل هم در خوزستان 2کودک یک و 9ساله‌ در اثر ابتلا به این ویروس جهش‌یافته جانشان را از دست دادند.»  او همچنین نسبت به ترددهای مرزی در کشور و رعایت نکردن پروتکل‌ها انتقاد کرد.گلایه دیگر او به صحبت‌ برخی از افراد است که می‌گویند ابتلا به کرونا در کشور، دیر اعلام شد؛ 
«و من به فردی که بتواند حتی یک مورد ابتلا به کرونا را قبل از اعلام رسمی وزارت بهداشت در بهمن۹۸ ثابت کند جایزه می‌دهم به شرطی که بتواند ثابت کند که قبل از بهمن در ایران کرونا داشته‌ایم و اعلام نکرده‌ایم.» او همچنین از سختی‌های مدیریت کرونا گفت: «با شنیدن گزارش ووهان آماده شدیم. مرزها را بستیم. همه ورودی‌ها را کنترل و شروع به تولید کیت کردیم، در آن زمان به ما کیت و ماسک نمی‌دادند، با کیت‌های خودمان موارد را در قم و گیلان تشخیص دادیم. بعد قم و گیلان قرمز شد. در اوج نامردی‌ها و تحریم‌ها آخرین روزهای بهمن ما مورد مثبتی نداشتیم اما از دی آماده بودیم و وقتی ویروس آمد هیچ دانشگاهی دست و پایش را گم نکرد. از مدت‌ها پیش به همکارانم اعلام کردم، خود را برای یکی از سخت‌ترین یورش‌های ویروس آماده کنید. 
ویروس جهش یافته همه جا هست. همه جا از بیرجند و جاهای دیگر گزارش وجود ویروس جهش یافته گرفتم، مردم بدانند این ویروس به‌رغم آنچه انگلیسی‌ها گفتند هم قدرت سرایت و هم بیماری‌زایی و هم مرگ‌آوری بیشتری دارد.»
به‌گفته او، روزهای سختی در پیش است و سال سختی هم بر کادر درمان گذشته است. همچنین روزگذشته فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران هم از مرگ 3 نفر در اثر ابتلا به کرونای انگلیسی در تهران خبر داد. به گفته علیرضا زالی، نامه ای به وزرای کشور و بهداشت نوشته شده تا پروازهای اروپایی به ویژه انگلستان متوقف شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید