• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 30 بهمن 1399
کد مطلب : 124782
+
-

انتقام کارآگاهان چینی‌ از «انتقام‌جویان» آمریکایی

جابه‌جایی رکوردهای سینمایی دوران کرونا به‌دست «کارآگاهان محله چینی‌ها»

انتقام کارآگاهان چینی‌ از «انتقام‌جویان» آمریکایی

آرش نهاوندی- روزنامه‌نگار

رکوردشکنی جدیدترین فیلم از سری فیلم‌های «کارآگاهان محله چینی‌ها» نشانگر بازگشت رونق دوباره به سینمای چین پس از شیوع ویروس کرونا و همچنین قرار گرفتن این کشور در صدر باکس‌آفیس جهانی است. فیلم «کارآگاهان محله چینی‌ها 3» در نخستین آخر هفته پس از اکران در سینماهای چین رکورد فروش را شکست و تنها در گیشه سینماهای این کشور، 398میلیون دلار فروش کرد و رکورد فروش اولیه فیلم «انتقام‌گیرندگان: پایان بازی» را که پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما محسوب می‌شود، جابه‌جا کرد. انتقام‌گیرندگان: پایان بازی در سال 2019در 3روز اول پس از اکران در آمریکای شمالی 357میلیون دلار فروش کرده بود.
 به گزارش هالیوود ریپورتر، پس از یک سال تعویق نمایش فیلم‌های بزرگ در سینمای چین به‌دلیل شیوع کرونا، درنهایت فیلم «کارآگاهان محله چینی‌ها3»، ساخته کمپانی «واندا پیکچرز» روز جمعه 12فوریه(24بهمن) در نخستین روز از تعطیلات یک هفته‌ای سال نوی چینی روی پرده رفت. به گزارش آرتیسان گیت وی، این فیلم در روز اول 160میلیون دلار فروش کرد و در مجموع در 3روز اول نمایش 397.2میلیون دلار در گیشه فروخت. تا پیش از اکران این فیلم نیز پیش‌بینی‌ها حکایت از آن داشت که فروش فیلم‌ها در گیشه سینماهای چین به روزهای پررونق خود بازخواهد گشت، اما فروش بی‌سابقه «کارآگاهان محله چینی‌ها» در 3روز اول اکران نه‌تنها اشتهای سیری‌ناپذیر مردم چین به تولیدات سینمایی داخلی را نشان داد که همچنین تأکیدی دوباره بر آن بود که چین هم‌اکنون قدرتمند‌ترین و برترین قلمروی سینمایی دنیاست.
«مااویان»، سایت معروف چینی فروش اینترنتی بلیت فیلم‌های سینمایی، پیش‌بینی کرده است که فیلم «کارآگاهان محله چینی‌ها3» درنهایت 750میلیون دلار فروش کند و تبدیل به دومین فیلم بلک باستر(فیلم بزرگ) پرفروش در سینمای چین پس از فیلم«جنگنده گرگ 2»شود.  فیلم «جنگنده گرگ2» در سال 2017در مجموع 874میلیون دلار فروش کرده بود.

سود‌ای مکس از فروش فیلم کارآگاهان
فیلم «کارآگاهان محله چینی‌ها3» تماما با استفاده از دوربین‌های کمپانی«آی مکس» فیلمبرداری شده است. از محل فروش فیلم (کارآگاهان محله چینی‌ها3) در روزهای اول پس از اکران، 23.5میلیون دلار سود نصیب «آی مکس» شده است. این بزرگ‌ترین میزان فروش یک فیلم چینی فیلمبرداری شده با فرمت «آی مکس» در 3روز اول پس از اکران است.  ریچ گلفوند، مدیر آی مکس در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «ما پیش‌بینی می‌کردیم طرفداران فیلم کارآگاهان محله چینی‌ها به میزان بسیار بالایی در سال نوی چینی در سالن‌های سینما از این فیلم استقبال  کنند، اما بازخوردهای اولیه و استقبال بی‌سابقه تماشاگران در 3روز اول نمایش این فیلم حتی فراتر از پیش‌بینی‌های ما بود.» «کارآگاهان محله چینی‌ها3» مانند 2فیلم اول سری فیلم‌هایی به همین نام، به کارگردانی و نویسندگی چن سیچنگ ساخته شده است. در این فیلم نیز مانند 2سری اول، وانگ بائوکیانگ و لیو هائوران در نقش  2کارآگاه دست و پاچلفتی که تلاش دارند از راز جنایتی در خارج از کشور پرده بردارند، بازی کرده‌اند. این دو کارآگاه در ادامه داستان درگیر رقابتی شدید با بهترین کارآگاهان برای حل پرونده این جنایت در شهر توکیو می‌شوند. نخستین فیلم سری فیلم‌های «کارآگاهان محله چینی‌ها» در بانکوک، پایتخت تایلند در سال 2016ساخته شد و در مجموع 126میلیون دلار فروش کرد. دنباله این فیلم نیز در نیویورک در ادامه همان داستان فیلم اول در سال 2018ساخته شد و در مجموع در گیشه 563میلیون دلار فروش کرد. «کارآگاهان محله چینی‌ها3» اما در توکیو پایتخت ژاپن ساخته شده و تادانوبو آسانو، بازیگر ژاپنی و تونی جا، بازیگر مشهور تایلندی نیز در آن ایفای نقش می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید