• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 29 بهمن 1399
کد مطلب : 124734
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1wnq0
+
-

دمکرات‌ها به‌دنبال تحقیق در مورد حمله به کنگره

آمریکا
دمکرات‌ها به‌دنبال تحقیق در مورد حمله به کنگره


دمکرات‌های آمریکا که در استیضاح ترامپ ناکام ماندند، اکنون با تشکیل کمیسیون ویژه‌ای به‌دنبال تحقیقات در مورد وقایع روز ششم ژانویه و حمله هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره هستند.
به‌گزارش آسوشیتدپرس، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه‌ای خطاب به اعضای دمکرات مجلس، از تلاش برای تشکیل کمیسیونی به سبک کمیسیون تحقیق حملات تروریستی یازدهم سپتامبر گفته است. نانسی پلوسی در این نامه ضمن اشاره به طرح‌های در دست اجرا برای تشکیل کمیسیون یادشده نوشت: «برای حفاظت از امنیت‌مان گام بعدی تشکیل کمیسیونی مستقل است؛ شبیه به آنچه برای حملات یازدهم سپتامبر تشکیل دادیم. باید کلیه حقایق و ریشه‌های حمله تروریستی به ساختمان کنگره به دقت مورد بررسی قرار گیرد.»
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این و قبل از استیضاح ترامپ نیز خواهان تشکیل چنین کمیسیونی شده بود. تشکیل کمیسیونی شبیه کمیسیون 11سپتامبر، نیازمند اساسنامه‌ای ویژه است که باید به تصویب نمایندگان دو مجلس کنگره برسد و رئیس‌جمهور آمریکا نیز آن را امضا کند. اعضای این کمیسیون را عمدتا افرادی خارج از دولت تشکیل می‌دهند.
حمله ششم ژانویه که از سوی معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صورت گرفت، 5کشته به‌جا گذاشت. ترامپ به‌خاطر تحریک هوادارانش به حمله به کنگره، برای دومین‌بار استیضاح شد اما این استیضاح نتوانست در سنا رأی لازم را کسب کند و به همین دلیل او تبرئه شد.
«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواهی که به تبرئه ترامپ رأی داده بود نیز خواهان تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی اتفاقات ششم ژانویه شده و تأکید کرده که برای جلوگیری از تکرار اقدامات مشابه باید ریشه‌ها و دلایل حمله به کنگره به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید