• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 27 بهمن 1399
کد مطلب : 124429
+
-

خبرهای کوتاه/ آغاز جمع‌آوری سنبل مهاجم از تالاب انزلی

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بندر انزلی اعلام کرد: جمع‌آوری سنبل آبی از تالاب بین‌المللی انزلی آغاز شده است؛ پاکسازی تالاب از این گیاه مهاجم، به‌صورت مکانیزه و با دستگاه شناور دروگر سنبل آبی انجام می‌شود. به گزارش سازمان حفاظت محیط‌زیست سیدفرشید فلاح با اعلام اینکه جمع‌آوری سنبل آبی در مسیر بهبود شرایط زیستی تالاب انزلی بسیار مؤثر است، افزود: گیاه مهاجم سنبل آبی به‌علت رشد سریع در محیط‌های آبی و تهدیدهایی که می‌تواند بر اکوسیستم‌های آبی تحمیل کند، یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های گیاهی مهاجم در دنیاست. به‌گفته او، پاکسازی تالاب بین‌المللی انزلی از گیاه مهاجم سنبل آبی با مشارکت فرمانداری، سپاه پاسداران، نیروهای بسیج، ذینفعان تالاب و یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان از شنبه بازار روگا آغاز شده و تا پاکسازی کامل ادامه دارد. گیاه مهاجم سنبل آبی نخستین‌بار در سال ۱۳۹۴ در تالاب بین‌المللی انزلی مشاهده شد.

   مراکز گردشگری فعالند و سفرهای ریلی و هوایی آزاد است
جهش چهارم کرونا و هجوم ویروس انگلیسی به ایران در شرایطی ادامه دارد که سفرهای بی‌ضابطه در کشور ادامه دارد و حتی محدودیت‌ها نیز قادر به جلوگیری از عطش ایرانی‌ها برای سفر در شرایط مهیب کرونا نیست. در این شرایط ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ایسنا گفته است: درحال حاضر مصوبه‌ای در ستاد ملی کرونا وجود دارد که برای برخی استان‌ها صرف‌نظر از اینکه قرمز یا نارنجی هستند ممنوعیت تردد قائل شده‌اند. با این حال سفر از طریق هواپیما و قطار محدود نیست و مراکز ما هم فعال هستند. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ستاد ملی کرونا برقراری سفرهای نوروزی را به اوج نگرفتن ویروس کرونا در مدت زمان باقیمانده تا پایان سال مشروط کرده است.

   رگبار و تگرگ و وزش باد تا 70کیلومتردر غرب کشور
سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد شدید تا خیلی شدید به میزان ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و خیزش گردوخاک برای استان‌های اردبیل، ایلام، زنجان، همدان، کردستان و خوزستان در روز سه‌شنبه هشدار داد. این سازمان در هشدار نارنجی رنگ خود آورده است: وزش باد شدید تا خیلی شدید ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و خیزش گردوخاک سه‌شنبه برای استان‌های اردبیل، ایلام، زنجان، همدان، کردستان و خوزستان، چهارشنبه برای استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین، گلستان، بوشهر، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مرکزی، یزد، لرستان، شمال اصفهان و کرمان و پنجشنبه برای استان‌های اصفهان، یزد، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود. سازمان هواشناسی همچنین از وقوع رگبار و رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ در روز چهارشنبه در استان خوزستان و روز پنجشنبه در استان‌های خوزستان، بوشهر و فارس خبر داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید