• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 26 بهمن 1399
کد مطلب : 124330
+
-

به‌زودی و در پی بازگشایی زیرگذر گلوبندک

تردد در پرترافیک‌ترین معبر شهری روان می‌شود

دادستان تهران در بازدید از پروژه زیرگذر گلوبندک: رفع مشکلات ترافیکی مطالبه مردم است و در راستای احقاق حق مردم عملیات عمرانی این پروژه باید با سرعت انجام شود

عمرانی
تردد در پرترافیک‌ترین معبر شهری روان می‌شود


عملیات عمرانی ورودی غربی زیرگذر چهارراه گلوبندک به اتمام رسیده است و چند روز دیگر تردد از آن برای مسافران خط یک مترو آزاد می‌شود. به‌گزارش همشهری، چهارراه گلوبندک در هسته مرکزی تهران و در تقاطع خیابان‌های 15خرداد و خیام قرار دارد و روزانه بیش از 2میلیون نفر در آن تردد می‌کنند؛ از این‌رو پرترافیک‌ترین معبر پایتخت محسوب می‌شود.
پروژه ساخت زیرگذرگلوبندک از سال 95با مسئولیت معاونت فنی و عمران شهرداری تهران در حالی کلید خورد که ورودی‌های متروی 15خرداد در خط یک به‌دلیل نداشتن پله‌برقی و آسانسور از یکسو و حجم زیاد مسافر از سوی دیگر شرایط مناسبی برای تردد معلولان و سالمندان و... نداشت.
ساخت ورودی‌های جدید غربی و شرقی در این چهارراه روزنه امیدی است برای کاهش بار ترافیک و امن شدن مسیر تردد عابران پیاده. البته در سال‌های اخیر حصارهای کارگاهی پروژه زیرگذر چهارراه گلوبندک مشکلات ترافیک را مضاعف کرده بود؛ از این‌رو علی القاصی‌مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران در بازدید از بخش غربی پروژه زیرگذر گلوبندک تأکید کرد که عملیات عمرانی این پروژه در هر دو جبهه شرقی و غربی باید با سرعت انجام شود: «این معبر هسته مرکزی شهر تهران است و موقعیت خاصی دارد و به‌دلیل تردد عابران پیاده و ناوگان حمل‌ونقل عمومی، بسیار پرترافیک است؛ بنابراین معابر دسترسی به بازار تهران و ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس و مترو باید به‌گونه‌ای باشد که از یک‌سو شاهد کاهش ترافیک باشیم و از سوی دیگر تردد عابران پیاده به سهولت انجام شود. ساخت زیرگذر چهارراه گلوبندک در راستای این اهداف در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است و در بازدید از ورودی غربی مشخص شد با پیگیری‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران کارها در 8‌ماه انجام شده که این تلاش قابل تقدیر است.»
القاصی در پاسخ به سؤال همشهری درخصوص ضرورت و اهمیت بازدید از این پروژه گفت: «ترافیک مشکل اصلی چهارراه گلوبندک است که در سال‌های اخیر عملیات عمرانی سبب تشدید این معضل شده است؛ بنابراین رفع ترافیک مطالبه مردم و حق عمومی است؛ از این‌رو در بازدید از این پروژه خواستار سرعت بخشیدن به عملیات عمرانی شدم و مسئولان معاونت فنی و عمران شهرداری هم قول دادند این پروژه تابستان 1400به‌طور کامل بهره‌برداری شود.»
به‌گفته صفا صبوری‌دیلمی، ورودی غربی زیرگذر چهارراه گلوبندک دسترسی مسافران به ایستگاه 15خرداد در خط یک مترو را تسهیل می‌کند و باعث رعایت بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی می‌شود. او در تشریح آخرین وضعیت این پروژه گفت: «این ورودی بدون پله‌برقی بهره‌برداری می‌شود، اما برای رفاه بیشتر عابران 2دستگاه آسانسور نصب شده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید