• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 18 بهمن 1399
کد مطلب : 123832
+
-

شهرهای نارنجی ۲برابر شده‌اند

معاون کل وزارت بهداشت، در مورد شرایط انجام سفرهای نوروزی توضیحاتی ارائه داد. ایرج حریرچی، گفت: اگر مردم روزهای پایانی سال را با ما همکاری و از تردد و سفرهای نوروزی خودداری کنند، حماسه‌ای همانند ۲۲ آذر ۹۹ را دوباره تکرار خواهند کرد. زیرا از ۲۰دی روند تغییر رنگ زرد به آبی آغاز شد تا جایی که ۷بهمن۹۹ برتری شهرهای آبی نسبت به شهرهای زرد کاملا مشهود بود. عید نوروز در هر شرایطی استقرار چادر مسافرتی ممنوع است و اگر تورهای مسافرتی مجاز هستند به‌دلیل این است که تورها به مناطق و محل‌های کنترل شده می‌روند و هتل‌ها هم کاملا تحت نظارت و کنترل هستند. حتی استانداردها، استفاده اماکن و منازلی که به‌طور شخصی مورد اجاره مسافران قرار می‌گرفت را پلمب و یا ممنوع اعلام کرده‌اند.
به گزارش مهر، معاون کل وزارت بهداشت، افزود: باید توجه کنیم تا این لحظه ۴۰۰۰ویروس جدید کرونا در دنیا شناسایی شده و وجود دارد. نگرانی فعلی ما این است که جهش این ویروس‌ها به حدی برسد که در مقابل واکسن‌ها مقاوم باشند. درست است که تعداد ابتلاها در کل دنیا حدود ۳۰درصد کاهش یافته ولی همه دنیا و به‌خصوص ما می‌ترسیم (باتوجه به ایام پیش‌رو و مصادف شدن آنها با ایام باقیمانده از فصل سرما) که شرایط تشدید شود. وی از علت و چرایی بازگشایی سینماها، تالارها و کنسرت‌ها در سراسر کشور گفت: در مورد کیش و قشم باید گفت: این دو جزیره به‌دلیل کثرت مسافرت و عدم‌رعایت دستورالعمل‌ها متأسفانه در ۲هفته اخیر از وضع آبی به وضع نارنجی تبدیل و به جمع ۳۶شهر نارنجی ما پیوسته‌اند.
حریرچی از دو برابر شدن تعداد شهرهای نارنجی کشور در ۲هفته اخیر خبر داد و افزود: در ۷بهمن۹۹، ۱۸شهر پرخطر داشتیم هم‌اکنون ۳۶شهر پرخطر در کشور داریم ۱۳۰شهر زرد رنگ ما به ۱۷۸شهر افزایش یافته در مقابل این آمار، شهرهای کم‌خطر که 300مورد بوده به ۲۳۴شهر آبی کاهش یافته. هم‌اکنون از شهرهای با وضع سفید هم خبری نیست. الان وضعیت نارنجی که مختص شهرهای استان گیلان و مازندران بود به دیگر شهرها هم تعمیم یافته و شهرهای عجب‌شیر، اردستان، اسفراین، بافق، گرمسار، بندرگز، کردکوی، آستانه اشرفیه، بندر انزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور، نوشهر، پاوه، بهار، هرمز، کیش، قشم، هرمز، بندرلنگه و بستک، رزن و ابرکوه ازجمله شهرهای نارنجی کشورمان هستند. این اتفاق نشان از یک هشدار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید