• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 15 بهمن 1399
کد مطلب : 123627
+
-

شهید بهمن‌ماه به روایت خانواده

شهید بهمن‌ماه به روایت خانواده

سردار شهید «حسن شاطری» معروف به مهندس «حسام خوش‌نویس» نه تنها برای ساکنان محله نازی‌آباد، بلکه لبنانی‌ها آشناست. انسانی شریف و دوستداشتنی که در دوران دفاع‌مقدس در حوزه مهندسی جنگ، جاده‌سازی و راه‌سازی مناطق جنگی فعالیت داشت و پس از آن به بازسازی کردستان و افغانستان پرداخت. پس از جنگ ۳۳روزه هم مسئول بازسازی لبنان شد و در لیست تحریم آمریکا قرار گرفت تا اینکه 24بهمن سال1391 به دست مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. وی قبل از اعزام به لبنان، در محله نازی‌آباد خدمات زیادی به اهالی داد و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید صنیع خانی بود.
مرحوم حاج «محمد شاطری»، پدر بزرگوار سردار شهید حاج حسن شاطری که مدت‌ها در دوران دفاع‌مقدس همراه با 3پسر خود از جمله شهید شاطری همرزم بود، می‌گفت: «حاج حسن شهامتی مثال‌زدنی داشت. ترس در روحیه او وجود نداشت و از همه لحاظ نمره او 20بود. هرجایی که بود، به فکر پدر و مادر و خانواده‌اش بود. همیشه به اطرافیان سفارش می‌کرد که احترام بزرگ‌ترها به‌خصوص پدر و مادر را نگه دارید.»
مادر شهید شاطری می‌گفت: «هرچه از ایمان و نجابتش بگویم، کم گفته‌ام. همیشه باخدا و باایمان بود.» مرحومه «معصومه هاشمی نسب» تعریف می‌کرد: «همیشه به او می‌گفتم من از روی تو خجالت می‌کشم که این‌قدر به ما محبت می‌کنی. از همان ابتدا که به جبهه رفت، گفت راهی که من رفتم، برگشتی ندارد. شهادت بزرگ‌ترین آرزوی شهید شاطری بود که در 50سالگی نصیبش شد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید