• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 14 بهمن 1399
کد مطلب : 123530
+
-

افزایش 2برابری بستری‌شدگان و احتمال بازگشت محدودیت ها

بی توجهی شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی آنچنان نگران‌کننده است که معاون درمان ستاد کرونای استان تهران را به واکنش انداخته است.
نادرتوکلی می‌گوید، آمار ابتلا در تهران از حالت نزولی خارج شده و حتی در برخی بیمارستان‌ها مراجعات سرپایی2برابرقبل شده است: لغوشتابزده محدودیت‌ها، ساده‌انگاری شرایط، بروز رفتارهای پرخطر و کاهش محسوس سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم‌ترین علت افزایش مجدد آمار است. او با اشاره به توقف روند نزولی آمار ابتلا به کرونا در استان تهران درهفته گذشته می‌گوید: آمارها در ۱۰ روز گذشته نشان‌دهنده آن است که روند ابتلا از حالت نزولی به حالت ثابت تغییر پیدا کرده و حتی در برخی بیمارستان‌ها آمار مراجعات سرپایی تا ۲ برابر افزایش یافته است.

افزایش بستری‌ها در سنین پایین
 این مقام مسئول بهداشتی با بیان اینکه طی چند روز اخیر آمار بستری روزانه در بیمارستان‌های استان تهران به بالای ۳۰۰ نفر در روز افزایش یافته است، ادامه می‌دهد: این در حالی است که این عدد در هفته‌ها قبل از آن به زیر ۲۰۰ نفر رسیده بود، بنابراین این افزایش آمار می‌تواند زنگ خطری برای وقوع پیک‌های بعدی بیماری باشد. توکلی افزایش نرخ ابتلا و بروز بیماری در سنین زیر ۲۵ سال را چالش تازه‌ای برای کشور می‌داند و می‌گوید: این مسئله علل مختلفی دارد که در دست بررسی است.
با این حال در بررسی‌های انجام گرفته، در شهریور‌ماه ابتلای گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال ۸.۵ درصد کل بود که الان به ۹.۵ درصد افزایش یافته است. همچنین ابتلا در سنین پایین‌تر از ۲۵ سال ۰.۶ درصد بود که به ۱.۲۵ درصد افزایش یافته است، به‌عبارت دیگر در تعداد ابتلای زیر ۲۰ ساله‌ها با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی روبه‌رو بوده‌ایم. معاون درمان ستاد کرونای استان تهران ادامه می‌دهد: احتمالاً تا هفته آینده و برای پیشگیری از بروز پیک‌های بعدی و شرایط ناگوار اپیدمی، برخی محدودیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های کرونایی اعمال خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید