• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 14 بهمن 1399
کد مطلب : 123514
+
-

ترافیک خیابان دماوند با اجرای یک طرح ویژه کاهش می‌یابد

مرکز معاینه‌فنی صاحب ‌راه اختصاصی شد

مرکز معاینه‌فنی صاحب ‌راه اختصاصی شد

پروانه بهرام‌نژاد

افرادی که گذرشان به خیابان دماوند و حوالی سه‌راه تهرانپارس‌افتاده، حتماً در ترافیک ناشی از حضور و توقف خودروهایی که در این محدوده برای ورود به مرکز معاینه‌فنی شماره ۱۰ به صف می‌ایستند، گرفتار شده‌اند.

از این‌رو چند روزی است مسیر دسترسی به این مرکز تغییر کرده و یک راه اختصاصی برای رسیدن به این مجموعه برای مراجعان مرکز معاینه‌فنی خودرو دماوند از سوی شهرداری منطقه۱۳ ایجاد شده‌است. راهی که از این پس به کاهش ترافیک خیابان دماوند و معابر اطراف و دسترسی آسان شهروندان به این مرکز منجر می‌شود.  

صف، ازدحام و ترافیک ناشی از فعالیت مرکز معاینه‌فنی خودروهای سبک شماره ۱۰ در خیابان دماوند باعث ‌شده، مدیریت شهری سیزدهمین تکه پایتخت با مشارکت دست‌اندرکاران این مجموعه به دنبال راهکاری برای برون‌رفت از این معضلات باشد. به همین منظور پس از انجام بررسی‌ها و کارشناسی‌های مختلف و برگزاری جلسات متعدد، ایجاد مسیر اختصاصی برای دسترسی مردم به این مرکز در دستور کار قرار گرفته و حالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مسیر ایمن ایجاد شده‌است.

«مجتبی شکری» شهردار منطقه۱۳ دراین‌باره آماده‌سازی مسیر جدید مرکز معاینه‌فنی خودروهای سبک دماوند برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر به شهروندان می‌گوید: «با توجه به موقعیت مکانی که مرکز معاینه‌فنی خودروهای سبک در خیابان دماوند قرار دارد و صف و ازدحام ناشی از حضور مراجعان این مرکز، مسیر جایگزین از محور بزرگراه شهید یاسینی برای مرکز معاینه‌فنی شماره ۱۰ دماوند ایجاد و به بهره‌برداری رسید.» او می‌افزاید: «این مسیر به طول ۵۰۰‌متر و عرض ۵. ۵‌متر ساخته شده‌است تا ضمن ایجاد ایمنی بیشتر، وسایل نقلیه در این معبر به راحتی‌ تردد کنند.»

  •  معاینه روزانه ۴۰۰ خودرو

مراسم گشایش و بهره‌برداری از ورودی جدید دسترسی به مرکز معاینه‌فنی خودروهای سبک دماوند با حضور مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودروهای تهران و جمعی از معاونان و مدیران شهری منطقه ۱۳ برگزار شد. «حسین مقدم» مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودروهای تهران دراین‌باره می‌گوید: «مسیرجایگزین از محور یاسینی برای مرکز شماره ۱۰ توسط شهرداری منطقه۱۳ ایجاد شده است.

پیش‌ از این صف و ازدحام خودروها در خیابان دماوند منجر به ترافیک و کاهش ایمنی معبر می‌شد و پلیس راهور این موضوع را تذکر داده بود. با ایجاد این مسیر ما دیگر ازدحام را در این محور نخواهیم داشت.» همچنین «سیدرضا تربت‌جو» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک تصمیم گرفته شد یک مسیر ایمن برای این مجموعه ایجاد شود که این مسئولیت به منطقه۱۳ محول شد. با پیگیری شهردار منطقه کارها به سرانجام رسید.» او می‌افزاید: «این مسیر برای افزایش خدمات‌دهی به شهروندان و بهره‌مندی بهتر آنها از این مرکز ایجاد شده و چنانچه یک خودرو دچار نقص شود، خودروهای دیگر به راحتی می‌توانند از کنار آن عبور کنند.»

  • مرکز مکانیزه معاینه‌فنی خودروهای سبک دماوند

 نشانی:  سه‌راه تهرانپارس، بعد از ساختمان ایر تویا 
 ساعت کار:  روزهای شنبه تا پنجشنبه: از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۸:۰۰ ‌ـ (از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۱۸:۰۰ صرفاً پذیرش از طریق سامانه نوبت‌دهی است.) 
 جمعه‌ها:  تعطیل است.  
 بازدید چشمی مخازن خودروهای دوگانه سوز:  روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰

۲ خط معاینه در دو شیفت در این مرکز مکانیزه فعالیت دارد.  

۵۰۰ ‌متر طول مسیر جدید برای دسترسی به این مرکز است.  

‌۱۶۵۰ مترمربع رنگ‌آمیزی نیوجرسی و دیوارهای مرکز همزمان انجام شده است.  

۱۳۵۰ ‌متر از نرده‌ها المان‌های محوطه و پنجرهای این مرکز زیباسازی شده‌است.  




 

این خبر را به اشتراک بگذارید