• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 13 بهمن 1399
کد مطلب : 123478
+
-

با مردم/ بیداد اجاره خانه را فریادرسی نیست

کارگری هستم با 2 فرزند کوچک که ماهی 3و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرم. 2 میلیون و 400هزار تومان از این رقم را اجاره خانه می‌دهم و باقیمانده آن صرف سایر هزینه‌ها ازجمله هزینه تحصیل دختر کلاس اولی‌ام می‌شود. واقعا نمی‌دانم چه باید بکنم. جانی هم برایم نمانده که بخواهم 2 جا کار کنم. همسرم هم از اسفند پارسال خانه نشین شده و شاغل نیست. خیلی‌ها مثل من هستند، آیا فریادرسی هست.
سبحانی از تهران

  رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پمپ بنزین‌ها فراموش شده است
یکی از مراکز پُرخطر شیوع ویروس کرونا که روزانه در آن رفت‌وآمد بسیار صورت می‌گیرد، پمپ ‌بنزین‌ها و جایگاه‌های عرضه گاز CNG به‌خودروهاست که متأسفانه این روزها خبری از رعایت پروتکل‌ها در آن نیست و کمتر راننده یا پرسنل جایگاه را می‌بینید که از ماسک و دستکش استفاده کند.
محمود بلیغیان از اصفهان

  نرخ ارز را آزاد کنند
آزادسازی نرخ ارز می‌تواند یک جراحی اساسی باشد و بخش زیادی از مشکلات کشور را حل کند. توقع داریم دولت با آزاد کردن نرخ ارز برای اقلام مانده از کالاهای اساسی، تیر خلاصی به مفاسد اقتصادی و وضعیت موجود بزند. پرداخت مابه‌التفاوت این تغییر به‌خود مردم، به‌مراتب کم زیان‌تر از ادامه وضعیت موجود است.
محمدفراهانی از تهران

  کنسرت‌های جزیره کیش تا کی ادامه خواهند یافت
به‌عنوان شهروند کیش بسیار خوشحال می‌شوم که حال و هوای سابق به شهرم بازگردد و چرخش اقتصادی در کیش و همه ایران اتفاق بیفتد، اما این روزها کنسرت های بسیاری بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کیش برگزار می‌شود و متأسفانه تورها بی‌محابا توریست می‌آورند و امنیت و سلامت ساکنان را به خطر می‌اندازند.
قیسی از کیش

  بلبشوی ترافیکی در خیابان‌های گیشا
از اداره راهنمایی و رانندگی درخواست داریم به بلبشوی خیابان‌های فرعی و اصلی گیشا پایان دهد. برخی از این خیابان‌ها 3 حالت دارند ورودی یکطرفه، خروجی برعکس، وسط خیابان دوطرفه است(مثل خ ۲۸). 3 خیابان ۱۱ و ۱۳ و ۱۵ شبیه هم یکطرفه هستند و اگر شما بخواهید سمت راست بپیچید باید حتما از سر کانال و شلوغی و ترافیک باز گیشا عبور کنید. اغلب خیابان‌ها تابلو ندارند یا تابلوی آنها در جای درستی نصب نشده و تابلو‌های موجود بی‌سامان است و اطلاع درستی را به بیننده نمی‌دهد. از مقابل خیابان‌های ۴۱ و ۳۹ و ۳۷ و در سمت مقابل خ ۲۶ و یا از همه مهم‌تر مقابل بازار کانال تا چندین خیابان پایین‌تر، اتومبیل‌ها 3 ردیفی پارک می‌کنند و خیابان را پارکینگ اختصاصی کرده‌اند و ترافیک سنگینی را (خصوصاً عصرها) به‌وجود می‌آورند و پلیس هم کاری به آنها ندارد.
کاوه روحانی از تهران

  از دست وانت بارها در ورامین شب و روز نداریم
در ورامین از ساعت 7 صبح تا انتهای شب 3 چرخه‌های ضایعاتی و وانت بارها با بلندگوهای گوش خراش اقدام به سروصدا می‌کنند. تمام خیابان‌ها در اشغال وانت بارهای بلندگو به‌دست میوه فروش است و حتی برخی ساعات خیابان‌ها مسدود می‌شود. واقعا شب و روزمان بر هم خورده است و مسئولان هم جلوی این وضعیت را نمی‌گیرند.
امینی از ورامین

  قیمت مواد پلاستیکی 10برابر شده است
درحالی‌که در پتروشیمی به‌گفته مسئولان از پیشتازان دنیا هستیم و همه پتروشیمی ما هم تولید داخل است چرا قیمت مواد پلاستیکی 10برابر شده است؟ با این قیمت‌ها نه فروشنده قادر  است از تولید‌کننده خرید کند و نه مشتری از فروشنده.
محسنی از تهران

  چرا تراکنش‌های بدون کدملی برگشت می‌خورد
به تازگی تراکنش‌های بدون کد ملی برگشت می‌خورد. مسئولان توضیح دهند که این کار چه خاصیتی دارد و درخصوص آن شفاف‌سازی‌ کنند.
سهیلا جوادی از ایلام

  وضعیت سوددهی بورس تداوم یابد
اینکه مسئول جدید بورس چه سابقه‌ای دارد و چه روشی اعمال می‌کند برای سرمایه‌داران خرد چندان تفاوتی ندارد، ولی همین قدر که واکنش بورس به حضور این فرد خوب بوده برای ما مغتنم است. حالا که می‌توان دستکاری‌ها را به سمت مثبت برد این روند تداوم یابد شاید فرجی در زندگی سرمایه‌گذاران مالباخته ایجاد شد.
رحیمیان از تهران

  افزایش حقوق‌ها چه فایده‌ای دارد
وقتی حقوق کارگران در سال آینده بین 35تا 40درصد افزایش یابد و حقوق بازنشستگان نیز 25درصد اضافه شود، اما گرانی‌ها کنترل نشود تغییری در وضعیت جامعه ایجاد نخواهد شد. زمانی که تصمیمی یک سال بر وضع جامعه  اثر مستقیم دارد باید کارشناسی شده‌تر باشد و از سوی دیگر روی کنترل قیمت‌ها و ثبات بازارها و ارز جدیت بیشتری باشد.
محمد حسین عسگری

این خبر را به اشتراک بگذارید