• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 13 بهمن 1399
کد مطلب : 123451
+
-

ترغیب مردم به تفکیک پسماند با حضور «کاپی»

«کاپی» نام عروسکی است که با همفکری هنرمندان خلق شده تا از طریق اجرای برنامه‌های فرهنگی، مردم به تفکیک پسماند ترغیب شوند. به گزارش همشهری، طرح کاپ با هدف کاهش پسماند در دستور کار سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران قرار گرفته و اجرای آن در برخی از مناطق شهر تهران شروع شده است. به تازگی عروسکی با عنوان «کاپی» طراحی شده تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی، مردم بیش از پیش به مشارکت در طرح تشویق شوند. مرضیه برومند، کارگردان مجموعه عروسکی شهر موش‌ها با حضور در نشست هم‌اندیشی خلق شخصیت «کاپی» با ابراز خرسندی از چنین اقدام ابتکاری گفت که اگر فیلمنامه خوب و مناسب نوشته شود، صدا پیشه حرفه‌ای انتخاب کنید و کارگردانی مطلوب داشته باشید قطعاً این شخصیت جای خودش را باز می‌کند. او با بیان اینکه اگر می‌خواهید کاپی اثرگذار باشد باید بین بچه‌ها برود، ادامه داد: «در تفکیک پسماند مردم نیاز به آموزش دارند و این موضوع باید با استفاده از ابزارهای مختلف درآنها نهادینه شود و قطعاً خلق عروسک و دیگر تولیدات فرهنگی می‌تواند بسیار مؤثر و قابل توجه باشد.»
صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند نیز در این نشست گفت که «کاپی» حاصل همفکری و همراهی تیمی کارآمد است و براساس نظرات جمعی به الگویی رسیدیم که حاصل آن عروسک کاپی است: «برای تحقق کامل طرح کاپ نیاز به حضور و همراهی هنرمندان داریم و می‌خواهیم بسیاری از حرف‌ها و دغدغه‌ها از طریق این عروسک به مخاطبان کودک و نوجوان زده شود.»
نرگس رجایی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند هم در این نشست گفت: «سازمان مدیریت پسماند مصمم است تا با بهره‌گیری از شخصیت کارتونی و عروسکی کاپی در قالب مجموعه‌های انیمیشنی، کلیپ و برنامه‌های تلویزیونی و... آموزش، اطلاع‌رسانی و انتقال نکات و مفاهیم مهم و کاربردی مدیریت پسماند را به گروه‌های مخاطب شهروندی به‌ویژه کودکان و دانش‌آموزان انجام دهد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید