• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 9 بهمن 1399
کد مطلب : 123091
+
-

بازگشت به صحنه قتل

در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا تیم شجاع با پرسپولیس همگروه شد، تیم علی کریمی با استقلال

بازگشت به صحنه قتل


قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا برای فصل2021 روز گذشته در مقر AFC برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند. از ایران تیم‌های پرسپولیس، تراکتور و استقلال به‌ترتیب در سیدهای یک تا 3 حضور داشتند و فولاد هم برای حضور در این مرحله باید در پلی‌آف حاضر شود.
  جالب‌ترین اتفاقی که برای تیم‌های ایرانی در این قرعه‌کشی رخ داد، رویارویی سرخابی‌های تهران با بازیکنان سابق خودشان در تیم‌های قطری بود. پرسپولیس در گروه پنجم با الریان قطر همگروه شد که شجاع خلیل‌زاده را در ترکیب دارد و استقلال هم در گروه سوم به مصاف الدوحیل خواهد رفت که به‌تازگی علی کریمی را به خدمت گرفته است.
  پرسپولیس که با نایب‌قهرمانی فصل گذشته در آسیا و قهرمانی در لیگ برتر ایران در سید اول قرار گرفته بود، طبعا با قرعه آسان‌تری نسبت به دیگر نمایندگان ایران روبه‌رو شد. الریان هم‌اکنون تیم چهارم لیگ ستارگان قطر است و تیم گوا هم برخلاف آنچه یحیی گل‌محمدی دیروز ادعا کرد، صدرنشین لیگ هند نیست و تیم سوم این لیگ است. هندی‌ها مدت‌ها بود نماینده‌ای در مراحل گروهی لیگ قهرمانان نداشتند اما حالا با 40تیمی‌شدن این مرحله آنها هم سهمی در گروه‌ها پیدا کرده‌اند.
  تیم چهارم گروه پرسپولیس از بین الوحده امارات و الزورا عراق انتخاب خواهد شد. اگر الوحده بتواند از پلی‌آف عبور کند، عمر خریبین، مهاجم سوریه‌ای این تیم یک‌بار دیگر فرصت رویارویی با پرسپولیس را پیدا خواهد کرد. خریبین با لباس الهلال مقابل پرسپولیس هت‌تریک کرده بود.
  تراکتور که بعد از 3سال به آسیا برگشته با شارجه امارات و پاختاکور ازبکستان همگروه شد. تیم آخر این گروه هم از پلی‌آف میان الوحده عربستان و نیروی هوایی عراق می‌آید. از میان این تیم‌ها، تراکتور فقط سابقه رویارویی با پاختاکور را دارد. در فصل2016 تراکتور در بازی رفت با یک گل در زمین پاختاکور شکست خورد اما در بازی برگشت این تیم را با 2گل در تبریز شکست داد. گل‌های تراکتور را در آن بازی آگوستو سزار و سعید آقایی (بازیکن فعلی پرسپولیس) زدند و سرمربی تیم هم امیر قلعه‌نویی بود.
  استقلال باز‌ هم با سخت‌ترین قرعه در میان تیم‌های ایرانی روبه‌رو شد. الاهلی عربستان و الشرطه عراق که فصل گذشته هم با آبی‌ها همگروه بودند، دوباره در گروه استقلال قرار گرفته‌اند و الدوحیل قطر هم سرگروه آنهاست.

گروه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا- منطقه غرب
گروه A: الهلال عربستان- شباب الاهلی امارات- استقلال تاجیکستان- برنده پلی‌آف الغرافه قطر و آلمالیق ازبکستان
گروه B: شارجه امارات- تراکتور ایران- پاختاکور ازبکستان- برنده پلی‌آف الوحده عربستان و نیروی‌هوایی عراق
گروه C: الدوحیل قطر- الاهلی عربستان- استقلال ایران- الشرطه عراق
گروه D: السد قطر- النصر عربستان- الوحدات اردن- برنده پلی‌آف العین امارات و فولاد خوزستان
گروه E: پرسپولیس ایران- الریان قطر- گوای هند- برنده پلی‌آف الوحده امارات و الزوراء عراق
 

این خبر را به اشتراک بگذارید