• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 8 بهمن 1399
کد مطلب : 122998
+
-

بازار داغ سبزی‌های خشک در سوپرمارکت‌ها

سوپرمارکت
بازار داغ سبزی‌های خشک در سوپرمارکت‌ها


سبزیجات در آشپزی ایرانی نقش مهمی دارند و در بیشتر غذاها از آش و سوپ گرفته تا انواع پلو‌ها و خورش‌ها استفاده می‎شوند. در دسترس نبودن بعضی از انواع سبزیجات در بعضی فصل‌ها سنت حسنه خشک کردن سبزی را از دیرباز مهمان خانه‌های ایرانی کرده و کمتر کسی هست که از ملافه‌های پر از سبزی پهن شده جلوی آفتاب حیاط‌ها و ایوان‌ها و بالکن‌ها خاطره‌ای در ذهن نداشته باشد. مادرها، ده‌ها کیلو انواع سبزی را می‌خریدند، پاک می‌کردند، می‌شستند، خرد می‌کردند و به هر طریق ممکن خشک می‌کردند تا هیچ غذایی در طول سال، لنگ سبزی نماند و همیشه در دسترس باشد. امروز اما کار خیلی ساده‌تر شده و نیازی به این کارها نیست. حالا کمتر سبزی‌‌ای را می‌توان پیدا کرد که در تمام طول سال در دسترس نباشد اما با این حال انواع سبزی‌های مورد نیاز برای غذاهای مختلف را می‌توان در سوپرمارکت‌ها پیدا کرد؛ حال یا به شکل منجمد یا خشک. البته تا سال‌ها این محصولات به‌صورت فله عرضه می‌شدند و در طول زمان فروش در معرض انواع آلودگی‌هایی از قبیل گرد و خاک و حشرات مختلف بودند اما امروز این محصولات به‌صورت بسته‌بندی‌های مطمئن در برندهای متنوع در سوپرمارکت‌ها موجود است. به برند سبزیجات خشک موجود در سوپرمارکت‌ها که نگاه می‌کنید نام بیشتر شرکت‌های معروف تولیدکننده حبوبات و ادویه‌جات بسته‌بندی را روی آنها می‌بینید. برتر، خشکپاک، سبزان، گلها، چرین و ستاره از برندهای سبزی خشک در سوپرمارکت‌ها هستند. تنها نقطه‌ضعف بسته‌های سبزی خشک سوپرمارکتی را شاید بتوان حجم کم آنها دانست که شاید هنوز بعضی از مشتری‌ها را به خرید از فروشگاه‌هایی وادار کند که این محصولات را به‌صورت باز و فله به فروش می‌رسانند. وزن بیشتر این محصولات 50 تا 70گرم است و قیمت هم در برندهای مختلف کمی متفاوت است. به‌عنوان مثال برای یک بسته 50گرمی نعنا خشک در یک سوپرمارکت 3قیمت متفاوت بین 10هزارو800 تا 14هزارو900 مشاهده می‌شود و احتمالا در دیگر سبزی‌جات هم این اختلاف قیمت وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید