
لازانیا؛ پرمشتری و نسبتاً ارزان

لازانیا بین غذاهای وارداتی گرچه در محبوبیت به پای پیتزا نمیرسد اما بیتردید از پرطرفدارترین غذاها بین خانوادهها بهویژه بچهدارهاست. گرچه در پختن لازانیا توجه به نکات ریز و چگونگی استفاده از مواداولیه بسیار مهم است ولی درمجموع روش پخت این غذا نسبتا ساده است و این مزیت، آن را بیشتر از پیتزا به یک غذای خانگی تبدیل کرده است. مزیت دیگر آن باز بودن دست آشپز برای انتخاب مواد اولیه است که باعث میشود بتوان این غذا را با حداقل هزینه تهیه کرد. خود لازانیا هم که در همه سوپرمارکتها در دسترس همه علاقهمندان به این غذا هست. بیشتر شرکتهای تولیدکننده ماکارونی، لازانیا هم تولید میکنند و هماکنون نزدیک به 10برند لازانیا را میتوان در قفسه سوپرمارکتها دید. انواع پیشپخت و نیمهآماده لازانیا هم به بازار آمده که زمان تهیه این غذا را کمتر میکند. مانا، زرماکارون، تک و رشد، بیشتر سهم بازار این محصول را در اختیار دارند. بستههای لازانیا در حجمهای 300تا 500گرمی در بازار موجودند و با توجه به استفاده از مواداولیهای مثل گوشت، مرغ، سبزیجات مختلف و همچنین پنیر پیتزا در این غذا، هر بسته برای یک خانواده چهارنفره کاملا کافی است.