• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 6 بهمن 1399
کد مطلب : 122772
+
-

کلاه میلیاردی بر سر سارق گاوصندوق

مردی با نقشه پسرعمه‌اش به خانه مدیر شرکت وی دستبرد زد اما فکرش را نمی‌کرد که طراح نقشه سرقت به او رکب بزند و اموال مسروقه را برای خود.ش بردارد
به گزارش همشهری، تحقیقات در این پرونده از روز چهارم شهریور‌ماه شروع شد. آن روز مردی به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران رفت و از سرقت خانه‌اش خبر داد. وی گفت: صبح سوم شهریور‌ماه از خانه‌ام در اقدسیه خارج شدم و ظهر وقتی برگشتم با خانه‌ام که کاملا به هم‌ریخته بود روبه‌رو شدم. پس از جست‌و‌جو متوجه شدم یکی از گاوصندوق‌هایم که داخل آن طلا، ساعت‌های گران‌قیمت، ‌پول و ارز بوده نیز سرقت شده است.
با این شکایت، مأموران راهی محل سرقت شدند و در نخستین گام به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته که در اطراف خانه شاکی بود پرداختند. تصاویر نشان می‌داد که دقایقی پس از خروج شاکی از خانه، موتورسواری که صورتش را پوشانده و مقابل خانه شاکی به کمین نشسته بود، با کلید وارد آنجا شد. سارق پس از 20دقیقه درحالی‌که در دو دستش 2کیسه سفید رنگ بود از خانه خارج شده و سوار بر موتور شد تا فرار کند. اما کمی جلوتر یکی از کیسه‌ها از موتور به زمین افتاده و وسایل داخل آن پخش زمین شد. حتی شاهدان هم با دیدن وسایل داخل کیسه تعجب کرده بودند که دزد با عجله وسایل را جمع‌آوری کرده و متواری شد.
در ادامه تحقیقات، مأموران با انجام ردیابی‌ها موفق شدند هویت سارق را شناسایی و او را دستگیر کنند. او پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران به سرقت اعتراف کرد و گفت نقشه را پسردایی‌اش که کارمند دفتر شاکی بوده کشیده و کلید را در اختیارش قرار داده است. متهم گفت: اموال سرقتی را به خانه پدرم بردم و داخل انباری گذاشتم. شب پسردایی‌ام پیش من آمد و با یکدیگر مدارک سرقتی را آتش زدیم. اما اموال قیمتی را در اختیار پسردایی‌ام قرار دادم تا با فروش آنها، سهم مرا بپردازد اما او به من رکب زد. او فراری شد و دراین 7‌ماه یک ریال هم به من برای سرقتی که انجام دادم پرداخت نکرد.
در همین حال سرهنگ سیدعلی شریفی، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی درخصوص این خبر گفت: دومین متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از آنجا تعدادی از اموال مسروقه کشف و تحویل مالباخته شد. متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :