• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 29 دی 1399
کد مطلب : 122032
+
-

نکته بازی/اگر زحمتی نیست، وقت بردن شده

پرسپولیس امروز با فولاد خوزستان بازی دارد. آخرین پیروزی سرخپوشان در یک مسابقه رسمی به روز دهم آذر و پیروزی 3 بر صفر برابر شهرخودرو برمی‌گردد. بنابراین هم‌اکنون 49روز است که سرخپوشان در هیچ مسابقه‌ای برنده نشده‌اند. یک روز داور مقصر بوده، یک روز تیم استرس فینال آسیا را داشته، یک روز با ناراحتی بعد از شکست در فینال مواجه بوده و خلاصه همینطور تا آخر. درنهایت هم معلوم شد مقصر گل دقیقه93 مهدی قائدی، همنام او یعنی مهدی رسول‌پناه بوده که قرار شد به زور و ضرب‌الاجل برود. فقط خواستیم بگوییم اگر زحمتی نیست، بین همه این داستان‌ها و بهانه گرفتن‌ها، یک تلاشی هم برای کسب 3 امتیاز کنید. رقبا کج دار و مریز دارند جلو می‌روند.

خدا رحم کرد
آنقدر که فرشید باقری در این مدت برای استقلال دردسر درست کرده، تاپ‌ترین ستاره‌های فوتبال دنیا تیم‌شان را اذیت نکرده‌اند. یعنی حتی نیمار با آن عاصی بودنش با پاری‌سن‌ژرمن مهربان‌تر بوده. استاد یک روز استوری خشم‌آلود می‌گذارد، یک روز خواهان دریافت رضایتنامه‌اش می‌شود و یک روز هم از اینکه دیر به زمین می‌رود ابراز شکایت می‌کند. این آخری هم عالی بود؛ تمرین نکردن بعد از نیمکت‌نشینی در داربی. برادر جان یک نگاهی به کارنامه و کیفیت خودت بینداز ببین واقعا درخور این همه ناز و ادا هست یا نه. برخی مواقع آدم رفتار بازیکنان ایرانی را می‌بیند با خودش فکر می‌کند خدا رحم کرد اینها قابلیت خیلی خاص و ویژه‌ای ندارند، وگرنه صبح به صبح 80 میلیون نفر باید صف می‌کشیدیم و خدمت‌شان سلام می‌کردیم.

اصلا اولتیماتوم یعنی چی؟
از بین باشگاه‌هایی که به مربیان‌شان اولتیماتوم داده بودند تا هر چه سریع‌تر نتیجه بگیرند، وحید فاضلی سرمربی نساجی نتوانست از فرصت آخرش استفاده کند و بعد از توقف برابر ماشین‌سازی برکنار شد. اولتیماتوم دادن به مربیان در فوتبال ایران بسیار رایج است و راستش ما هرگز نفهمیدیم فلسفه این کار چیست. یک مربی طبیعتا در شرایط عادی هم تمام تلاشش را می‌کند تا تیمش برنده شود. اینطور نیست که او مثلا یک تاکتیک ویژه یا فوت کوزه‌گری بلد باشد و آن را به‌کار نبندد تا در آستانه اخراج قرار بگیرد و بعد ناگهان هنرش را روکند. به همین دلیل ساده هم اولتیماتوم دادن حاصلی غیراز افزایش فشار و بار روانی روی مربیان ندارد و معمولا هم هرگز باعث بهبود نتایج و ابقای مربی نمی‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید