• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 دی 1399
کد مطلب : 121822
+
-

میلیچ از قفس پرید

بازیکن کروات استقلال چند ساعت بعد از نیمکت‌نشینی در داربی ایران را ترک کرد؛ آیا امیدی به بازگشت او هست؟

میلیچ از قفس پرید

هروویه میلیچ که سال گذشته با نظر استراماچونی به استقلال آمده بود پس از بازی نکردن در داربی، درست راه مربی ایتالیایی را رفت و بامداد دیروز خیلی ناگهانی همراه خانواده‌اش ایران را ترک کرد. ابتدا به‌نظر می‌رسید این خبر بیشتر در حد شایعه باشد اما این بازیکن ظهر دیروز گفت‌و‌گویی کوتاه با تسنیم انجام داد و همه‌‌چیز را تأیید کرد. او در بخش ابتدایی صحبت‌هایش گفته است: «اکنون زمان مناسبی برای مصاحبه کردن نیست، اما باید بگویم که با قلبی آکنده از درد و ناراحتی زیاد به خانه (کرواسی) بازمی‌گردم. همیشه به وظیفه‌ام عمل کرده‌ و به تیم استقلال و پیراهن این تیم، متعهد بوده‌ام.»

 اختلاف با فکری یا دوپینگ؟!
میلیچ در حالی ایران را ترک کرد که خیلی‌ها انتظار داشتند او پس از چند هفته در داربی بازی کند اما فکری در این مسابقه حساس هم به مدافع کروات بازی نداد، مدافعی که در داربی گذشته 2‌گل برای آبی‌ها ساخته بود. از همین‌رو خیلی‌ها اختلاف با فکری را دلیل اصلی جدایی میلیچ می‌دانند، اختلافی که پس از خروج نام این بازیکن از فهرست نفرات اصلی تیم در بازی با گل‌گهر رخ داد و با پست اینستاگرامی او اوج گرفت. فکری پس از این داستان میلیچ را در اختیار باشگاه قرار داد و او را به کمیته انضباطی فرستاد اما در نهایت با بازگشت او به تمرینات موافقت کرد. با این اتفاق پیش‌بینی می‌شد فکری پس از 3‌بازی در داربی از میلیچ استفاده کند اما او حتی به‌عنوان بازیکن ذخیره هم به میدان نرفت و پس از بازی به تنهایی استادیوم را ترک کرد. البته این تمام ماجرا نیست چراکه چند روزی است شایعه دوپینگی شدن میلیچ هم پیچیده و حالا خیلی‌ها خروج او از ایران را به این شایعه ربط داده‌اند. خود میلیچ در این خصوص گفته است:« مردم هر کاری که دوست دارند، می‌توانند انجام دهند و رسانه‌ها هم می‌توانند چیزهای خوب و بدی بنویسند، اما من هیچ‌گاه کار اشتباهی انجام نداده‌ام‌ و همیشه به‌خاطر باشگاه استقلال جنگیده‌ام.»

 تصمیمی که گرفته شده بود!
با وجود تمام حرف‌و‌حدیث‌ها به‌نظر می‌رسد میلیچ هم درست مثل سایر بازیکنان استقلال به مسائل مالی و عدم‌پرداخت دستمزدها اعتراض داشته اما خیلی بعید است بدون برنامه‌ریزی و مشاوره با مدیربرنامه‌هایش تصمیم به ترک ناگهانی ایران گرفته باشد. حامد افضلی که سال‌ها مدیر امور بین‌الملل باشگاه استقلال بوده اعتقاد دارد میلیچ و وکیلش به حدی حرفه‌ای هستند که امکان ندارد بدون اخطار 15‌روزه قرارداد را فسخ کنند و بعد از آن به دردسر بیفتند. افضلی با توجه به همین موضوع احتمال می‌دهد مدیران استقلال از 15‌روز پیش در جریان این داستان بوده‌اند و کاری برای حل مشکل نکرده‌اند. حجت نظری سخنگو و عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال نیز در این خصوص گفته است: «صبح امروز مطلع شدیم که میلیچ آخر وقت شب گذشته ایران را ترک کرده است! به‌نظر می‌رسد او از قبل برنامه خروج از کشور را داشته است و امکان نداشته بتواند دو ساعت پس از داربی بلیت تهیه کند و از ایران برود. میلیچ چه در داربی بازی می‌کرد یا نمی‌کرد، قصدش خروج از ایران بود. باشگاه تلاش کرده است بخش قابل توجهی از مطالبات میلیچ را پرداخت کند. با اطمینان می‌گویم مطالبات میلیچ حتی بیش از بازیکنان ایرانی پرداخت شده است. نمی‌گویم طلبی ندارد، اما طلبش کمتر از بازیکنان ایرانی بوده است. ما در بحث پرداخت، مسکن و اقامت خانواده‌اش در ایران هرگونه همکاری را انجام دادیم و همچنان هم انتظار داریم به‌عنوان بازیکن استقلال به این تیم برگردد. از فسخ قرارداد اطلاعی ندارم، اما فرصتی برای پرداخت مطالباتش تعیین کرده بود. ما هم براساس مستندات پاسخ او را دادیم. البته هنوز فسخی انجام نشده است. الان 2 ‌ماه است که پولش را نگرفته، اما طلبش نسبت به بازیکنان ایرانی خیلی کمتر است. فسخ تشریفاتی دارد که باید انجام شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید