• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 دی 1399
کد مطلب : 121804
+
-

غوغای فناوری در CES آنلاین

نمایشگاه الکترونیک مصرفی در سایه همه‌گیری کووید-19 و مدت‌ها هیجان نداشتن دنیای فناوری، شاهد حضور برترین‌های تکنولوژی است

نمایشگاه CES  2021، از دوشنبه‌‌شب به‌صورت مجازی آغاز شده و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه بزرگ فناوری، خدمات و نوآوری‌های خود را تا پنجشنبه این هفته در معرض نمایش قرار می‌دهند. به گزارش وب‌سایت سی‌نت، امسال شرایط به‌گونه‌ای بود که برگزارکنندگان تصمیم گرفتند تا بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری جهان را با استفاده از فناوری به‌صورت مجازی برگزار کنند.

گوشی‌های کشویی:

شرکت ال‌جی در کنفرانس خود از تلفن هوشمند کشویی پرده‌برداری کرد، اما بد نیست بدانید که این تلفن هوشمند نمایشی نبوده و این شرکت می‌خواهد در اواخر سال‌جاری میلادی گوشی کشویی را به بازار عرضه کند. سطح صفحه نمایش این گوشی این قابلیت را دارد که به‌صورت کشویی افزایش پیدا کند. البته ال‌جی تنها 2فیلم از این گوشی را به‌نمایش درآورد که همین موضوع شک و تردیدهایی درخصوص مفهومی بودن آن ایجاد کرد. از سوی دیگر، شرکت TCL هم اقدام به عرضه یک گوشی و یک تبلت 17اینچی کشویی در CES امسال کرده است.

روبوجاروی پیشرفته:
جاروی روباتیک «هوش مصنوعی جت‌بات90» که دوشنبه در CES معرفی شد، یک جاروی فوق‌العاده است که می‌تواند محفظه جمع‌آوری زباله خود را تخلیه کند. این جارو از یک لیدار (رادار لیزری) برای جست‌وجوی محیط اطراف خود استفاده می‌کند و مجهز به دوربین فیلمبرداری نیز است. این تجهیزات و سخت‌افزارها به جت‌بات کمک می‌کند تا اشیای مورد نیاز را برای جلوگیری از بلعیده شدن شناسایی کند.

میکروفونی برای برنداشتن ماسک:
ویروس کرونا طی یک سال گذشته، زندگی در سراسر جهان را به‌شدت تحت‌تأثیر خود قرار داده و باعث تغییر در نحوه زندگی، کار و حتی غذا خوردن ما شده است. در نمایشگاه CES، شرکت‌های فناوری در حال بحث در مورد روش‌های مختلف برای مقابله با بیماری کووید-19 از طریق ماسک، ضدعفونی‌کننده‌ها، دستگاه‌های تصفیه هوا و فناوری‌های لمسی هستند. با این حال همه متوجه شده‌اند که هیچ فناوری‌ای قادر به شکست دادن ویروس در این میدان نبرد نیست. در نمایشگاه امسال، یک ماسک ارائه شده که دارای میکروفون داخلی است. در جاهای شلوغ که صدا به صدا نمی‌رسد، صحبت کردن با ماسک کار بسیار سختی خواهد بود و در این مواقع است که فرد مجبور می‌شود برای اینکه صدایش شنیده شود، ماسک را از روی صورت خود بردارد و خطر ابتلا به ویروس کرونا را بالا ببرد؛ بنابراین با روشن کردن آن بدون آنکه ماسک را بردارید می‌توانید صحبت کنید و صدای شما را مخاطب به راحتی بشوند. نام این ابداع MaskFone است.

در نزن!:

همه‌گیری بیماری کووید-19و گریز انسان‌ها از تماس با اشیای مختلف باعث شد تا Alarm.com یک دربازکن خودکار برای منازل طراحی کند که دیگر نیازی برای فشردن دکمه زنگ در آن وجود نداشته باشد. دوربین ویژه این در بازکن با تشخیص حضور یک فرد پشت در، به‌صورت خودکار زنگ را برای صاحبخانه به صدا در می‌آورد.

ارسال اطلاعات فشار خون به پزشک:
شرکت Omron یک فشارسنج خون ارائه کرده است که مستقیماً با پزشک شما ارتباط دارد. این دستگاه با نام VitalSight قصد دارد همگام‌سازی اندازه‌گیری فشار خون و ضربان قلب را با پزشکان به‌صورت خودکار انجام دهد. در جعبه متعلق به این دستگاه یک مودم هم وجود دارد که اطلاعات مربوط به فشار خون را برای پزشک مربوطه ارسال می‌کند.

توالت سلامتی:
Toto یکی از برندهای اصلی در بازار لوازم حمام و دستشویی است و امسال در CES این شرکت مدل‌های جدیدی از فناوری بدون لمس و همچنین مفهوم توالت سلامتی را نشان می‌دهد. توالت سلامتی یک مدل مفهومی از سوی شرکت Toto است که بدن کاربر را حس و تجزیه و تحلیل می‌کند تا توصیه‌هایی در مورد راه‌های بهبود سلامت آنها ارائه دهد. با داشتن یک اپلیکیشن که روی گوشی موبایل نصب می‌شود، می‌توان آمار و ارقام خود را مشاهده کرده و در مقابل توصیه‌های بهبود را نیز دریافت کرد. Toto همچنین با سنجش مواد زائد دفع شده اطلاعات زیادی را جمع‌آوری کرده و آماده ارائه می‌کند.

روبات ضدویروس:

ال‌جی از جدیدترین فناوری خود برای تمیز و نابود کردن سطوحی که ویروس روی آنها قرار دارد، پرده‌برداری کرد. این شرکت یک روبات خودمختار با نور UVC را معرفی کرده است که برای از بین بردن ویروس روی سطوح، طراحی شده است. روبات CLOi شبیه یک بخاری فضایی روی چرخ است و روز دوشنبه در CES رونمایی شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید