• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 23 دی 1399
کد مطلب : 121686
+
-

بیماران سرطانی درمان را از سر گرفتند

خبر
بیماران سرطانی درمان را از سر گرفتند

بیماران سرطانی که درمانشان تحت‌تأثیر کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده بود، حالا شرایط بهتری دارند. رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران می‌گوید: «درمان به موقع بیماران مبتلا به سرطان با وجود شیوع کرونا در حال انجام است.»
به گزارش همشهری، محمدرضا قوام نصیری، رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران گفت: «پاندمی کرونا بر 2 حوزه بیماران و درمانگرها یا متخصصان رادیوانکولوژی تأثیر‌گذار بوده است. به‌طوری که برخی بیماران همزمان با آغاز شیوع کرونا در مراجعه به پزشک درمانگر تأخیر داشته‌اند و یا برخی که حین درمان بودند، مراجعه‌های مجدد جهت ادامه مداوا توسط آنها کاهش می‌یافت. این مسئله در مدت زمان کوتاهی برطرف شد و هم‌اکنون بیماران با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی، در حال درمان هستند و فرایند درمان آنها با دقت ادامه دارد.»
او ادامه داد: «درصورتی که درمان رادیوتراپی برای بیمار آغاز شده باشد، درصورت وقفه در روند درمان تأثیر و نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد، بنابراین باید به این موضوع توجه داشت از ابتدای زمان شیوع ویروس کرونا متخصصان رادیوانکولوژی نیز به‌رغم وجود شرایط سخت به همراه پرستاران، تصویربرداران و همکاران شاغل در کادر درمان با  استفاده از تجهیزات بهداشتی (ماسک، گان و شیلد و...) خوشبختانه هم‌اکنون برنامه‌ها و درمان بیماران بدون اختلال در حال انجام است و تعداد بیماران مراجعه‌کننده جهت درمان تقریبا مشابه قبل شده است.»
پیش از این و همزمان با اوج‌گرفتن کرونا در ایران، بیماران مبتلا به سرطان برای درمان بیماری‌شان با محدودیت‌هایی مواجه شده بودند. پر‌شدن بیمارستان‌ها و اختصاص خدمات درمانی به بیماران کرونایی از یک‌سو و نیز احتمال ابتلای بیماران سرطانی به کرونا در فرایند درمان تعدادی از آنها اختلال ایجاد کرده بود؛ آنچنان که نگرانی‌هایی برای مرگ زودهنگام این بیماران پدید آورده بود.
به‌گفته رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران، پنجمین همایش بین‌المللی و پانزدهمین همایش سالانه کلینیکال انکولوژی دوم، ‌سوم و نهم و دهم امسال به‌دلیل وجود کرونا به‌صورت وبینار برگزار می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید