• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 دی 1399
کد مطلب : 121657
+
-

خبرهای کوتاه/ عرصه‌های ملی و دولتی تهران تا پایان 1400سند تک‌برگ می‌گیرند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: تا پایان سال۱۴۰۰ تمامی عرصه‌های ملی و دولتی استان تهران زیر پوشش طرح کاداستر قرار می‌گیرد و برای کل این اراضی اسناد تک‌برگ صادر می‌شود. علینقی حیدریان با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی از سیاست‌های راهبردی مجموعه منابع طبیعی است، گفت: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری نیز از طرح‌های محوری سال‌جاری است که در سطح استان تهران اجرا می‌شود. به گزارش اداره کل منابع طبیعی استان تهران، حیدریان گفت: تداوم پروژه‌های آبخیزداری ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و فرمانداران باید نسبت به اجرای این طرح‌ها حمایت‌های اعتباری و اجرایی داشته باشند.

    کرونا پرندگان مهاجر گلستان را افزایش داد
رئیس اداره نظارت بر حیات‌وحش محیط‌زیست استان گلستان گفت: امسال با توجه به ممنوعیت شکار و آرامشی که برای حیات‌وحش ایجاد شد، شاهد حضور بیشتر پرندگان مهاجر زمستان‌گذران در اغلب تالاب‌های استان گلستان هستیم. محمود شکیبا به ایسنا گفت: سرشماری پرندگان مهاجر زمستان‌گذران آبزی و کنارآبزی در استان گلستان از ۱۱دی‌ماه آغاز شده و تا حدود ۱۰بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. وی با اشاره به‌وجود ۲۳سایت سرشماری پرندگان در استان گلستان گفت: این سایت‌ها شامل تالاب گمیشان، آلماگل، آلاگل، آجی‌گل، اینچه، دانشمند و تعدادی از سدها و آب‌بندان‌ها می‌شود و روزانه گروه‌های کارشناسی محیط‌زیست برای سرشماری در این مناطق حضور پیدا می‌کنند. شکیبا گفت: طبق ارزیابی‌ها در چندین سایت سرشماری، حضور پرندگان مهاجر نسبت به سال قبل بیشتر شد.

    15هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تاسیسات گردشگری
ستاد ملی تسهیلات گردشگری با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی و بانک عامل، ۱۵هزار میلیارد تومان تسهیلات به مراکز ارائه‌دهنده خدمات گردشگری پرداخت می‌کند. به گزارش صدای میراث، ستاد ملی تسهیلات گردشگری پس از انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بانک عامل راه‌اندازی شد تا «طرح ملی تسهیلات گردشگری» را به‌منظور حمایت از تاسیسات گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته در بحران کرونا اجرایی و جان تازه به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده گردشگری ببخشد. براساس این تصمیم، شرکت‌ها و مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات گردشگری سلامت در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند و مدیران مراکز خدمات گردشگری سلامت که مجوز لازم برای فعالیت از وزارت میراث‌فرهنگی و وزارت بهداشت و درمان دارند، می‌توانند برای توسعه فعالیت‌ها، تهیه تجهیزات و اجرای طرح‌ها، تقاضای دریافت تسهیلات را به ستاد ملی تسهیلات گردشگری ارائه دهند. همچنین مشاغل حوزه گردشگری، هتلداری و پذیرایی نیز که از کرونا آسیب دیده‌اند می‌توانند از این تسهیلات که از مبلغ 50میلیون تا 10میلیارد تومان با کارمزد 12درصد در نظر گرفته شده است بهره‌مند شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید