• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 23 دی 1399
کد مطلب : 121615
+
-

گریگوری میرزاتومی، عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه:

به باورها و رسوم ما توجه شود

به باورها و رسوم ما توجه شود


«گریگوری میرزاتومی» عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه هم از اجرای این طرح حس خوبی دارد و معقتد است انجام آن به نفع اهالی محله و ارامنه است.
او می‌گوید: «ما در این شهر زندگی می‌کنیم و تابع قوانین هستیم. اما نکاتی در دین و آیین ما هست که دوست داریم مجریان این طرح به آن توجه کنند. حفظ حرمت و قداست این اماکن برای ما خیلی مهم است. اموات در نزد ما از جایگاه بالایی برخوردار هستند. از نظر باور دینی، مسیحیت به درگذشتگان یک وظایفی دارد و حداقل سالی چندبار برای زیارت قبور و ادای احترام به اینجا می‌آییم و به اسم روز درگذشتگان معروف است.
آیین خاصی از سوی روحانی ما انجام می‌شود مثل تبرک کردن. همان‌طور که مسلمانان برای اموات خود فاتحه می‌خوانند. در این روزها حساسیت ما بیشتر است و از‌‌ تردد بیجا و حضور توریست‌ها معذوریم. چراکه معتقدیم آیین ما باید با نظم خودش اجرا شود. در مورد طرح ساماندهی باید متذکر شوم که هدف پاکسازی و بهسازی است و بافت آرامستان‌ها تغییر داده نمی‌شود. مرز خیابان و آرامستان نباید به هم بخورد. دیوارها برداشته نمی‌شود چراکه قدمت تاریخی دارند و میراث فرهنگی هم بر همین موضوع تأکید داشتند. شهرداری اقدامات ارزنده‌ای را انجام داده و ما سپاسگزار هستیم.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید