• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 21 دی 1399
کد مطلب : 121478
+
-

رویدادهای فرهنگی و هنری/ درخشش «سرزمین آبی» در آمریکا و هند


فیلم سینمایی «سرزمین آبی» به کارگردانی علی فخرموسوی و تهیه‌کنندگی سیدرضا محقق در ۲جشنواره آمریکایی و هندی درخشید. به گزارش همشهری، این فیلم در جشنواره
 (Silver State Film Festival) لاس‌وگاس آمریکا که از ۱۱ تا ۱۷دسامبر برگزار شد، جایزه بهترین فیلم ‌بین‌الملل را از آن خود کرد. همچنین موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره «گلوبال» بمبئی هند شد. محمدرضا رهبری، منوچهر آذر، بهزاد دورانی، سحر عبداللهی، فریبرز علی‌اکبرپور، محمد جهان‌شاهی و آرزو ابی‌زاده بازیگران این فیلم هستند. سرزمین آبی در ادامه حضور جهانی خود به دیگر جشنواره‌های سینمایی اروپایی و آسیایی هم راه یافته است.

بازگشایی سینماها و تئاترهای تهران

پس از مدت‌ها تعطیلی و اعتراض بی‌نتیجه اهالی سینما و تئاتر، با کاهش آمار مبتلایان به کرونا سالن‌های سینما و تئاتر در تهران بازگشایی شدند. به گزارش ایسنا، در پی تغییر وضعیت آمار کرونا در تهران از دیروز،۲۰ دی‌ماه اکران یک فیلم سینمایی (دیدن این فیلم جرم است) در سه سینمای حوزه هنری آغاز و به این ترتیب پس از چند ماه تعطیلی، امکان بازگشایی سینماها در پایتخت فراهم شد. براین اساس شرایط برای فعالیت سالن‌های تئاتر نیز مهیاست و قادر آشنا - مدیرکل هنرهای نمایشی - در این باره به ایسنا گفت: با توجه به تغییر وضعیت تهران از نارنجی به زرد، سالن‌های تئاتری با رعایت پروتکل‌ها براساس همان شیوه‌نامه‌هایی که پیش از این اعلام شده بود بازگشایی خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید