• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 دی 1399
کد مطلب : 121460
+
-

62قربانی در سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی

62قربانی در سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی

هواپیمای خطوط هوایی اندونزی 4دقیقه پس از پرواز در اقیانوس هند سقوط کرد و همه 62سرنشین آن جان خود را از دست دادند.
به‌گزارش همشهری، این هواپیمای بوئینگ737 خط هوایی سریویجایای اندونزی ساعت13:40 به‌وقت محلی فرودگاه سوکارنو هاتای جاکارتا را ترک کرد اما ۴دقیقه بعد از صفحه رادار برج مراقب پرواز خارج شد و دقایقی بعد معلوم شد که این هواپیما در اقیانوس هند سقوط کرده و همه 62 سرنشین آن جان خود را از دست داده‌اند. این هواپیما عازم پونتیاناک در استان کالیمانتان غربی بود که یکباره ارتباطش با مرکز قطع شد و دیگر پیامی از آن مخابره نشد. گزارش‌ها در این‌باره حاکی است که این هواپیما در مدت کمتر از یک دقیقه از فاصله ۱۰هزار پایی از سطح اقیانوس در نزدیکی جزیره لانکان داخل آب سقوط کرده است.
دقایقی پس از مسجل شدن خبر این حادثه هوایی مرکز کنترل پرواز فرودگاه جاکارتا در پیامی توییتری اعلام کرد که در حال رصد این رویداد ناگوار است و امیدوار است هرچه سریع‌تر به اطلاعات جدیدی در این خصوص دست یابد.
دفتر مرکزی این خط هوایی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال جمع‌آوری اطلاعات دقیق‌تری درباره علت بروز این حادثه است. در گزارش وزارت حمل‌ونقل اندونزی نیز آمده است که این هواپیما 62سرنشین داشت و تاکنون بخش‌هایی از لاشه آن از آب بیرون کشیده شده و تلاش‌ها برای یافتن بقایای هواپیما همچنان ادامه دارد.
این هواپیما از نوع بوئینگ ۷۳۷-۵۰۰ کلاسیک بود که نخستین‌بار در مه سال۱۹۹۴ به پرواز درآمد. رسانه‌های محلی با انتشار تصاویری می‌گویند تیم‌های جست‌وجو و نجات قطعاتی از هواپیما را در خلیج اندونزی کشف کرده‌اند. همچنین فرمانده کشتی گارد ساحلی تریشولا به یک تلویزیون محلی گفت اجزای بدن انسان و قطعات هواپیما در آب‌های این منطقه یافت شده است و تلاش‌ها در این خصوص همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید