• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 15 دی 1399
کد مطلب : 120866
+
-

قطعی برق باعث برهم خوردن سیستم گرمایش خانه ها

قطعی برق در محلات مختلف تهران باعث قطع سیستم گرمایش خانه می‌شود؛ به‌خصوص در خانه‌هایی که سیستم گرمایش داخلی یعنی پکیج دارند. آیا مسئولانی که مدیریت برق را بر عهده دارند در این هوای زمستانی به این موضوع هم فکر می‌کنند؟ آیا نفتی هست که بخواهیم تهیه کنیم یا بخاری که نفت بخورد؟ یا حتی جایی برای نصب بخاری گازی یا نفتی در خانه‌های پکیج دار تعبیه شده است؟ آیا رواست نوزاد من در هوای سرد اتاق بخوابد؟
محمدزاده از تهران

  نایاب شدن کپسول مورد نیاز بیماران پیوندی و خاص در گلستان
کپسول سل‌سپت 250، یکی از داروهای مورد نیاز بیماران خاص و پیوندی که به‌صورت تک نسخه‌ای و فوریتی تأمین می‌شود در استان گلستان نایاب است ودر 2 سال اخیر بیماران کلیه استان گلستان برای تهیه این دارو مشقت‌های زیادی را متحمل شده‌اند. جدا از هزینه‌های گزاف برای تأمین دارو، خودِ مسئله پیدا کردن آن باعث استرس خانواده‌های این بیماران شده است. در استان‌های دیگر هم با کمبود سراسری دارو، آن را فقط به بیماران استان خود می‌دهند و در این شرایط خانواده‌ها بدون هیچ چاره‌ای در انتظار خطر جانی برای خود در برزخی عجیب گرفتار شده‌اند. از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهیم پاسخگوی مطالبات بیماران خاص در استان گلستان باشند.
عرازبخت از گنبدکاووس

  بیمه 2سال سربازی رایگان شود
درحالی‌که از معدود کشورهایی هستیم که سربازی همچنان در آن اجباری است، آیا رواست ما که 2سال از بهترین روزهای جوانی خود را به‌عنوان سرباز در جبهه گذرانده‌ایم، در آستانه بازنشستگی بهای بیمه 2سال سربازی را بپردازیم؟ یعنی آن 2سال عمر که در طبق اخلاص گذاشتیم ارزش یک بیمه رایگان نداشت؟ 
فرزاد برخ از تهران

  چرا تکنولوژی ساخت کارت ملی نداریم؟
3سال قبل برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کردیم و تاکنون هیچ‌چیزی جز یک کاغذ پوسیده که بانک‌ها هم قبولش ندارند دستمان را نگرفته است. با این همه پیشرفت در زمینه‌های صنعت و تکنولوژی در ابعاد مختلف چطور تاکنون به فناوری ساخت کارت ملی نرسیده‌ایم؟
شهروند درمانده از زنجان

  گشت‌های نیروی انتظامی افزایش یابد
سرقت امان مردم را بریده و هر روز هم بیشتر می‌شود. به‌خصوص با قرنطینه شب ها حضور گشت های پلیس ضروری‌تر است تا کسانی که به هر دلیل در زمان ممنوعیت تردد، پیاده مجبور به طی مسیر هستند امنیت بیشتری داشته باشند.
بلغار از تهران

  حرمت اسماء جلاله حفظ شود
حفظ حرمت اسماء جلاله همیشه واجب است و از مسئولان و صدا و سیما تقاضا می‌شود به این مهم که مورد نظر قشر مذهبی جامعه است توجه کافی کنند؛ به‌عنوان نمونه اسماء جلاله در پشت مسئولان یا کنار پای آنها روی بنر و بیلبورد دیده می‌شود که درست نیست.
ابویی از شاهین شهر اصفهان

   شهریه‌های بسیار سنگین دوره‌های بهیاری در تهران
کلاس‌هایی ویژه کمک پرستاری و بهیاری برگزار می‌شود که شهریه مصوب آن طبق تعرفه سازمان نظام پرستاری 800هزار تومان است، ‌اما این کلاس‌ها 4میلیون تومان برای یک دوره می‌گیرند. همچنین هزینه تمدید کارت عضویت آن بسیار سنگین است. چرا وزارت بهداشت و نظام پرستاری بر این موضوع نظارت نمی‌کنند؟
بهیار نوری از تهران

  صداوسیما اخبار خشونت و جنگ را کمتر پوشش دهد
معضل آلودگی هوا سال‌هاست زمستان‌هایمان را سیاه کرده است، از سال گذشته بحران کرونا و وضعیت نابسامان اقتصادی امانمان را بریده است، فرزندانمان به‌دلیل کرونا مدام در خانه هستند، ‌هیچ برنامه تفریحی و مسافرتی چه به لحاظ شرایط چه به جهت مالی نمی‌توانیم داشته باشیم و در این شرایط صدا و سیما مدام تصاویری نشان می‌دهد که خانواده‌ها ظرفیت و کشش روحی و روانی دیدن آن را ندارند. در این شرایط چاره‌ای نمی‌ماند جز اینکه شبکه‌های داخلی را نبینیم. واقعا مدیران رسانه ملی نباید به این موضوع فکر کنند که چقدر ما باید سر بریده و انفجار و بدبختی و خشونت و... ببینیم؟
ضمیرپاک از تهران

سوال از شما پاسخ از ما
   قیمت مصوب بنزین چقدر است؟ 
چرا بنزین سوپر را لیتری 4هزار تومان می‌دهند. تماس های ما با بخش‌های مختلف شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هم به جایی نرسیده و کسی قیمت‌های دقیق به ما نمی‌دهد.
ضامن از زاهدان

پاسخ همشهری: قیمت مصوب بنزین برای هر لیتر بنزین معمولی با کارت سوخت 15هزار ریال، ‌بنزین معمولی بدون کارت سوخت 30هزار ریال و بنزین سوپر 35هزار ریال است. ضمنا از کارت سوخت نمی‌توان برای دریافت بنزین سوپر استفاده کرد.

  پدر سرباز وظیفه به بیمارستان امام سجاد مراجعه کند
چندی پیش پیامی در همین ستون به چاپ رسید که پدری از عدم‌پذیرش هزینه‌های درمان فرزند سربازش که انگشتش نیازمند جراحی بود، نوشته بود. شهروندی که تجربه مشابهی در این خصوص داشته خطاب به این پدر نوشته است: اول از طریق یگان مربوطه بخش بازرسی موضوع را پیگیری کنید. نکته بعد اینکه بیمارستان امام سجاد بیشتر ظرفیت درمانش به پرسنل کادر و وظیفه نظامی‌ها اختصاص دارد، ‌حتما به آنجا سری بزنید.
سیاکویی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید