• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 دی 1399
کد مطلب : 120587
+
-

ناظمی: هر 10نفرمان شانس داریم

نام گلاره ناظمی در جمع 10داور برتر سال قرار گرفته و او از شانسش برای اول شدن می‌گوید

ناظمی: هر 10نفرمان شانس داریم

لیلی خرسند
گلاره ناظمی، داور ایرانی فوتسال این شانس را دارد که بهترین داور فوتسال جهان در سال2020 باشد. فوتسال‌پلنت که در پایان سال میلادی بهترین‌های فوتسال جهان را انتخاب می‌کند، ناظمی را در لیست 10داور برتر سال قرار داده است. در این لیست مردان و زنان جدا از هم نیستند و علاوه بر ناظمی 2 داور زن دیگر هم در جمع 10نفر هستند؛ ایرینا ولیکانووای روسی و والریا پالما از شیلی.  ناظمی از سال2014 داور بین‌المللی است، تجربه داوری در المپیک جوانان، بازی‌های آسیایی، جام ملت‌های فوتسال زنان اروپا و جام باشگاه‌های جهان مردان را هم دارد. او در گفت‌وگو با همشهری از این اتفاق مهم صحبت کرده است.

  فکر می‌کنید چقدر شانس دارید که بهترین داور سال شوید؟
خیلی سخت است. هر 10نفر این شانس را دارند که انتخاب شوند. همه کارشناسان داوری، مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی و تیم‌های منتخب باشگاهی رای می‌دهند. در همین حد هم که انتخاب شده‌ام، خیلی خوب است.
  این 10نفر چطور انتخاب شده‌اند؟
بر اساس قضاوت‌هایی که داوران در سال انجام می‌دهند، خود فوتسال‌پلنت داوران منتخب را معرفی می‌کند. بعد از نظر سنجی هم هر داوری که بیشترین امتیاز را بیاورد، انتخاب می‌شود.
  سال2020 کرونا بیشتر مسابقات را لغو کرد. آیا داوران فرصت دیده شدن داشتند؟
آخرین مسابقه‌ای که ما سوت زدیم، جام باشگاه‌های جهان مردان بود. بقیه مسابقاتی که برگزار شده، در سطح داخلی بوده‌اند.
  همه این 10داور در جام باشگاه‌های جهان بودند؟
به جز یک نفر بقیه بودند. فدراسیون‌های اروپایی و آسیایی هم نظرشان را می‌دهند. البته امسال در سطح آسیا مسابقه‌ای نداشتیم.
  رقیب زن هم که دارید. نسبت به آنها چقدر شانس دارید؟
بله 2 زن دیگر غیر از من هستند. بیشتر داور روسی رقیب است. ما هر دو در المپیک بودیم، سطح مان به هم نزدیک است ولی باز هم نمی‌شود گفت شانس چه کسی بیشتر است.
  فکر می‌کنید اگر به جای آسیا در اروپا داوری می‌کردید، شانس بیشتری برای انتخاب شدن داشتید؟
اگر اروپا بودم، می‌توانست این اتفاق بیفتد. درست است که ما در ایران از فیلترهای زیادی رد می‌شویم و داور زن زیادی هم داریم اما موضوع این است که ما فقط برای لیگ زنان داوری می‌کنیم. داوران زن در کشورهای دیگر مسابقات مردان را هم داوری می‌کنند و شناخت بیشتری روی آنها هست. همین داور روس یک هفته برای لیگ مردان و یک هفته برای لیگ زنان سوت می‌زند.
  جایزه نفر اول چقدر است؟
نمی‌دانم. جایزه‌اش هر چقدر باشد، با شما نصف می‌کنم... چون سخت است این را می‌گویم..... این را به شوخی گفتم ولی رقابت است و هیچ چیز مشخص نیست. برای من خیلی ارزشمند است که بین 10نفر اول هستم و رقابت سخت است ولی من هم به اندازه بقیه شانس دارم.

این خبر را به اشتراک بگذارید