• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 9 دی 1399
کد مطلب : 120283
+
-

در جست‌وجوی خدمه گمشده شناور خوارزم

در جست‌وجوی خدمه گمشده شناور خوارزم

3روز پس از واژگونی شناور خوارزم در حوالی جزیره لارک استان هرمزگان، جسد یکی از 8خدمه ناپدید شده این شناور از دریا بیرون کشیده شد.
شناور خوارزم حامل ۱۵عدد بیل مکانیکی بود که حدود ساعت 7بعدازظهر جمعه ۵دی‌ماه بندر شناص عمان را به مقصد بندرعباس ترک کرد. اما در میانه راه و در موقعیت ۱۵مایلی جنوب شرق جزیره لارک به دلایلی که درحال بررسی است این شناور واژگون و ۷نفر از خدمه این شناور با ملیت ایرانی و یک نفر نیز تبعه کشور هندوستان، مفقود شدند.
به‌دنبال این حادثه، عملیات تیم‌های جست‌وجو و نجات برای یافتن خدمه گمشده این شناور آغاز شد تا اینکه صبح دیروز پیکر بی‌جان یکی از آنها پیدا شد. معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به ایسنا گفت: با تلاش بی‌وقفه صبح دیروز پیکر بی‌جان یک نفر از خدمه شناور خوارزم پیدا شد و تلاش برای یافتن دیگر مفقودان همچنان ادامه دارد.
اسماعیل مکی‌زاده با بیان اینکه از همان لحظات آغازین پیدا شدن شناور تلاش برای یافتن خدمه مفقود شده آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد، اظهار کرد: چندین گروه جست‌وجو و نجات دریایی متشکل از نیروهای دریایی و هوایی ندسا، نداجا، دریابانی، همیاران ناجی و اداره کل بنادر و دریانوردی در شرایط نامساعد جوی جهت یافتن اثری از خدمه مفقود شده شناور در منطقه حضور دارند.
وی گفت: تقسیم بندی مناطقی که احتمال می‌رفت جریان آب افراد را به آن سمت سوق دهد سبب شد تا هرگروه مسئولیت پایش حوزه  از پیش تعیین شده را با هماهنگی مرکز جست‌وجو و نجات دریایی استان برعهده بگیرد که این امر ضمن جلوگیری از اتلاف وقت، دقت تیم‌های اعزامی را نسبت به حوزه تعیین شده خود بیشتر کرده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید