• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 8 دی 1399
کد مطلب : 120136
+
-

نساجی، خسته از فینال آسیا!

برنامه لیگ در یک ماه آینده: پرسپولیس 6بازی در 31روز نساجی 6بازی در 26روز، حداقل 3تیم دیگر هم بازی‌هایشان فشرده‌تر از پرسپولیس است

سازمان لیگ فوتبال روز گذشته برنامه بازی‌های لیگ برتر تا پایان هفته دوازدهم را اعلام کرد و تاریخ 22دی‌ماه را هم برای داربی بزرگ تهران برگزید. طبق این برنامه مسابقه عقب‌افتاده پرسپولیس و سپاهان نیز در تاریخ 16دی برگزار می‌شود و برای آنکه 2 تیم پرسپولیس و استقلال پیش از داربی شرایط مشابهی داشته باشند بازی استقلال و آلومینیوم اراک از هفته دهم، یک هفته قبل از داربی یعنی در روز 15دی‌ماه انجام خواهد شد. به این ترتیب پرسپولیس 6روز و استقلال 7روز قبل از داربی فرصت استراحت خواهند داشت. بعد از اعلام برنامه جدید از سوی سازمان لیگ، ترتیب بازی‌های لیگ برتر از امروز تا 6بهمن‌ماه به این شکل در آمده است:
  سه‌شنبه 9 دی: ماشین -  سپاهان (هفته دهم)، سایپا - نفت آبادان (هفته نهم)
  چهارشنبه 10 دی: فولاد - نساجی (هفته هشتم)، نفت‌ مسجدسلیمان - پیکان (هفته نهم)، گل‌گهر - استقلال (هفته نهم)، تراکتور - شهرخودرو (هفته نهم)
  پنجشنبه 11 دی: پرسپولیس - ذوب‌آهن (هفته ششم)
  دوشنبه ۱۵ دی: نفت آبادان- نفت مسجدسلیمان (هفته دهم)، شهرخودرو - سایپا (هفته دهم)، استقلال - آلومینیوم (هفته دهم)، فولاد - مس رفسنجان (هفته دهم)
  سه‌شنبه 16 دی: پرسپولیس - سپاهان (هفته هفتم)، پیکان - نساجی (هفته دهم)، ذوب‌آهن - تراکتور (هفته دهم)
  یکشنبه ۲۱ دی: سپاهان - فولاد (هفته نهم)، آلومینیوم اراک - ذوب‌آهن (هفته نهم)، مس رفسنجان - ماشین‌سازی (هفته یازدهم)، نساجی - نفت آبادان (هفته یازدهم)
  دوشنبه 22 دی: استقلال - پرسپولیس (هفته هشتم)
  سه‌شنبه 23 دی: نفت مسجدسلیمان - شهرخودرو (هفته یازدهم)
  جمعه ۲۶ دی: نساجی - ماشین‌سازی (هفته نهم)، سپاهان - پیکان (هفته یازدهم)، آلومینیوم اراک - گل‌گهر (هفته یازدهم)، سایپا - ذوب‌آهن (هفته یازدهم)
  دوشنبه 29 دی: تراکتور - استقلال (هفته یازدهم)، پرسپولیس - فولاد (هفته یازدهم)
  چهارشنبه اول بهمن: پیکان - مس رفسنجان (هفته دوازدهم)، شهرخودرو - نساجی (هفته دوازدهم)، ذوب‌آهن - نفت مسجدسلیمان (هفته دوازدهم)
  شنبه ۴ بهمن: گل‌گهر - تراکتور (هفته دوازدهم)، استقلال - سایپا (هفته دوازدهم)
  یکشنبه ۵ بهمن: ماشین‌سازی - فولاد (هفته دوازدهم)
  دوشنبه ۶ بهمن: آلومینیوم اراک - پرسپولیس (هفته دوازدهم)، نفت آبادان -سپاهان (هفته دوازدهم)
در این برنامه نکات عجیب و غریب زیادی به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد اعتراض باشگاه‌های لیگ برتری که این روزها خیلی از آنها شاکی هستند چندان هم غیرمنطقی نیست. به برخی از این نکات توجه کنید.
  عقب افتادن بازی‌های پرسپولیس، باعث شده بازی‌های سایر تیم‌ها از نظم خارح شود. تیم‌ها گاهی دو سه بازی فشرده برگزار می‌کنند و گاهی 15روز را بدون بازی سپری می‌کنند. اما در پایان این دوره تقریبا یک‌ماهه، فقط یک بازی از بازی‌های عقب‌افتاده پرسپولیس کم می‌شود! قرمزها در حال حاضر 3بازی عقب‌افتاده دارند و در روز 6 بهمن نیز همچنان 2 بازی عقب‌افتاده خواهند داشت! در پایان هفته دوازدهم، بازی‌های پرسپولیس مقابل مس رفسنجان و گل‌گهر (هفته نهم و دهم) هنوز برگزار نشده است.
  پرسپولیس که 5دی با نساجی بازی کرده بازی‌های آینده‌اش را به ترتیب در روزهای 11، 16، 22، 29 دی و 6بهمن انجام خواهد داد. یعنی اغلب بازی‌ها با فاصله 6 یا 7روز خواهد بود و فقط یک بار (بین بازی با ذوب‌آهن و سپاهان) قرمزها استراحت 5روزه خواهند داشت. این در حالی است که طی همین مدت نساجی و ذوب‌آهن هر کدام 3بار و سپاهان و استقلال هر کدام 2بار با استراحت 5روزه به مصاف حریفان می‌روند. یعنی این 4 تیم بیشتر درگیر بازی‌های فشرده می‌شوند تا پرسپولیس!
   مس رفسنجان که آخرین بازی‌اش دوم دی‌ماه بوده تا 15دی هیچ مسابقه‌ای ندارد و بعد از انجام 2مسابقه در 6روز دوباره 10روز استراحت می‌کند. نفت آبادان هم در فاصله 21دی تا 6بهمن باید 15روز را بدون مسابقه بگذراند. اما رکورد دست گل‌گهر سیرجان است که بعد از بازی 10دی مقابل استقلال تا 26دی هیچ مسابقه‌ای ندارد و 16روز را خارج از فرم بازی سپری می‌کند.
  جالب‌ترین نکته این است که پرسپولیس طی 31روز 6مسابقه انجام می‌دهد و در همین مقطع نساجی طی 26روز 6بار به میدان می‌رود! پرسپولیس بعد از فینال آسیا، روز 5دی با بازی در قائمشهر به لیگ برگشت. قرمزها از این روز تا 6بهمن مجموعا 6بازی انجام می‌دهند. اما نساجی همین تعداد بازی را تا اول بهمن تمام می‌کند. یعنی 5روز زودتر از پرسپولیس!
  پرسپولیس و ذوب‌آهن 11دی به مصاف هم می‌روند. بعد از این بازی ذوب‌آهن تا اول بهمن 4بازی دیگر انجام می‌دهد و پرسپولیس تا ششم بهمن 4بازی می‌کند! یعنی ذوب‌آهن هم فشرده‌تر از پرسپولیس بازی می‌کند.
  حکایت بازی هفته دوازدهم پرسپولیس و استقلال هم جالب است. سرخابی‌ها بازی هفته یازدهم خود را در یک روز (29دی) برگزار می‌کنند. اما استقلال تا بازی بعدی‌اش 5روز فاصله دارد و پرسپولیس 7روز. آن هم در حالی که پرسپولیس در آن زمان 2 بازی عقب‌افتاده دارد و استقلال هیچ بازی عقب‌افتاده‌ای ندارد!
این فقط گوشه‌ای از باگ‌های سازمان لیگ در برنامه‌ریزی بازی‌هاست. از سازمانی که نام سایپا را در برنامه‌اش «سایپا کرج» نوشته چه توقعی دارید؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید