• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 3 دی 1399
کد مطلب : 119646
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/kRgq6
+
-

سلمانی: طارمی بهترین الگو برای من است

جدید‌ترین لژیونر فوتبال ایران در گفت‌و‌گو با همشهری مدعی شده سرمربی سابق نفت آبادان قصد داشته او را به لیگ عربستان ببرد

سلمانی: طارمی بهترین الگو برای من است

امیرحسین اعظمی

جعفر سلمانی حالا جدید‌ترین لژیونر فوتبال ایران به‌حساب می‌آید؛ بازیکنی که با 23‌سال سن سر از فوتبال پرتغال درآورده و با پورتیموننزه قرارداد بسته تا بعد از طارمی، علیپور، عابدزاده و مغانلو، پنجمین ایرانی لیگ این کشور باشد. البته برخلاف سایر لژیونر‌های ایرانی در پرتغال حتی نام سلمانی برای فوتبالی‌های ایران هم چندان آشنا نیست چه برسد به هواداران فوتبال! قبل از هر چیز بد نیست بدانید سلمانی اهل شادگان از استان خوزستان است و فوتبالش را از آکادمی فوتبال نفت‌آبادان آغاز کرده است. او پس از آقای گلی در لیگ امیدهای کشور، سر از تیم بزرگسالان درآورده و پس از حضور پائولو سرجیو روی نیمکت نفت فرصت بازی در لیگ برتر را پیدا کرده؛ سرجیویی که در حال‌حاضر هدایت پورتیموننزه را برعهده دارد و بیشترین نقش را در انتقال سلمانی به پرتغال داشته است. او در زمان سرجیو در نفت، به‌عنوان دفاع و وینگر چپ بازی می‌کرد اما پس از حضور اسکوچیچ، جلو رفت و این‌بار پشت مهاجمان توپ زد. براساس اطلاعات ثبت‌شده او برای نفت‌آبادان روی هم رفته 53‌بازی انجام داد و پس از زدن 3‌گل سر از لیگ پرتغال درآورد. او قرار است در ادامه لیگ پرتغال برای تیمی توپ بزند که در پایان هفته دوم روی پله هجدهم و پایانی ایستاده و گزینه اول سقوط به‌حساب می‌آید. همین حضور ناگهانی سلمانی در فوتبال اروپا بهانه‌ای شد تا همشهری ورزشی گفت‌و‌گویی اختصاصی با او داشته باشد.

  سرجیو می‌خواست مرا به عربستان هم ببرد
سلمانی اعتقاد دارد کارکردن با پائولو سرجیو برای او یک شانس بزرگ است. او درخصوص حضورش در لیگ پرتغال می‌گوید: «از این اتفاق خیلی خوشحالم و می‌دانم که حالا فرصت خوبی نصیبم شده تا خودم را نشان دهم. برای من کار کردن با پائولو سرجیو یک شانس بزرگ است. نخستین‌بار در صنعت‌نفت با این مربی کار کردم و یادم می‌آید که او به من می‌گفت باید خیلی زود به فوتبال اروپا بروم. سرجیو از همان اول به من اعتماد داشت و حتی وقتی از صنعت‌نفت به لیگ عربستان رفت، قصد داشت مرا هم ببرد ولی شرایط مناسب نبود، چون من مشکل خدمت سربازی و تحصیل داشتم. حالا خیلی خوشحالم که این فرصت نصیبم شده و البته باید از تلاش‌های آقای عیسی‌زاده مدیرعامل باشگاه صنعت‌نفت هم تشکر کنم که خیلی به من کمک کرد تا بتوانم به لیگ پرتغال بیایم.»
 
 هدف‌های بزرگی دارم
از سلمانی در مورد هدف‌هایش در فوتبال پرتغال سؤال می‌کنیم که او اینگونه جواب می‌دهد: «من باید قدر این موقعیت مناسب را بدانم. حتی سرجیو هم در این زمینه با من صحبت کرد و گفت اگر تلاش کنم می‌توانم به تیم‌های بزرگ‌تر و لیگ‌های معتبرتر بروم. همه‌‌چیز دست خودم است و باید خیلی سخت تلاش کنم. فکر می‌کنم مهدی طارمی که حالا یکی از بازیکنان کلیدی پورتو محسوب می‌شود بهترین الگو برای فوتبالیست‌هایی مثل من است. او خودش را در یک مسیر خیلی خوب قرار داد و می‌تواند برای من یک الگوی خوب باشد. هدف‌های مهمی دارم و می‌خواهم با درخشش در تیم جدیدم، موقعیت بهتری پیدا کنم و حتی به تیم ملی هم برسم. شرایط فوتبال اروپا نسبت به ایران متفاوت است و اینجا همه‌‌چیز سر جای خودش قرار دارد. این موضوع می‌تواند به پیشرفت یک بازیکن کمک کند؛ خصوصا بازیکنانی که از فوتبال ایران به اروپا می‌آیند.»

  صنعت را فراموش نمی‌کنم
اینطور که مشخص است سلمانی هنوز نفت را فراموش نکرده است. او در قسمتی از حرف‌هایش درخصوص نفت می‌گوید: «من در این باشگاه رشد کردم و خودم را مدیون صنعت‌نفت می‌دانم. وقتی این تیم نتیجه بگیرد من هم خوشحال می‌شوم. صنعت‌نفت همیشه در قلب من است و امیدوارم آنها همیشه نتایج خوبی بگیرند تا هواداران هم خوشحال شوند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید