• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 29 آذر 1399
کد مطلب : 119117
+
-

این یازده طلسم‌شکن

نگاهی به ترکیب اصلی احتمالی پرسپولیس در فینال

این یازده طلسم‌شکن

با توجه به محرومیت وحید امیری، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر، حدس‌زدن ترکیب اصلی پرسپولیس برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا، سخت‌ترین کار دنیاست و به جرأت می‌توان گفت که خود یحیی گل‌محمدی هم به‌عنوان سرمربی تیم، خیلی دیر به جمع‌بندی رسیده است. با این حال ما حدس‌هایی در این مورد زده‌ایم اما در نهایت امیدواریم هر ترکیبی که به زمین می‌رود، با جام بیرون بیاید و طلسم قهرمان‌نشدن پرسپولیس در آسیا را بشکند.

نفرات اصلی
حامد لک:
تکلیف او از همه روشن‌تر است. آقای شماره هشتادویک، گلر یک پرسپولیس است. لک را باید یکی از شگفت‌انگیزترین خریدهای تاریخ پرسپولیس دانست؛ بازیکنی که حضورش چندان با استقبال همراه نشد اما طوری درخشید که همه چشم‌ها را خیره کرد. او از بازی اول با التعاون تا مسابقه آخر با النصر که پنالتی گرفت، پرسپولیسی‌ها را بدهکار خودش کرده است.
جلال حسینی: کاپیتان پرسپولیس شاید 2‌ماه پیش حتی تصورش را هم نمی‌کرد در فینال لیگ قهرمانان آسیا شانس بازی داشته باشد. آن زمان زوج جوان‌تر و قبراق‌تر کنعانی و شجاع خلیل‌زاده قلب خط دفاعی سرخپوشان را بیمه کرده بود. با این حال جدایی شجاع باعث شد جلال به ترکیب برگردد. او در بازگشت به ماموریتش، در لیگ برتر به خوبی خط دفاعی تیم را رهبری کرد و حتی مقابل شهرخودرو یک گل گره‌گشا و روحیه‌بخش به‌ثمر رساند.
محمدحسین کنعانی‌زادگان: از بهترین بازیکنان پرسپولیس در یک سال‌ونیم گذشته بوده است. در مورد بازگشت او به جمع سرخپوشان، بدبینی‌های زیادی وجود داشت اما کنعانی در زمین خودش را ثابت کرد و حقش را گرفت. او که حالا پای ثابت دعوت به تیم ملی هم شده، حتما در ترکیب اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هواداران پرسپولیس امیدوارند صلابت همیشگی را داشته باشد.
سیامک نعمتی: احتمال اینکه در سمت راست خط دفاعی به مهدی شیری ترجیح داده شود زیاد است. نعمتی در همه بازی‌های مراحل قبلی در قطر نیز در همین پست بازی کرد و جزو خوب‌های پرسپولیس بود. او بازیکن چندپسته پرسپولیس است و حضورش در زمین باعث می‌شود دست کادرفنی برای اعمال تغییرات تاکتیکی هم باز باشد. سیامک در پست‌های وینگر راست و مهاجم هم برای پرسپولیس بازی کرده است.
سعید آقایی: در مسابقات آسیایی قبلی، جزو خوب‌های پرسپولیس بود و در حرکات هجومی هم عصای دست تیم است. از اینها که بگذریم، یحیی گل‌محمدی غیر از او گزینه‌ای برای بازی‌دادن در سمت چپ خط دفاعی در اختیار ندارد. بنابراین حضور سعید آقایی در ترکیب اصلی قطعی به‌نظر می‌رسد.
میلاد سرلک: درخشش این بازیکن در خط میانی پرسپولیس تحسین همگان را به‌دنبال داشته است. او خوش‌استیل است، روی هوا تسلط دارد و در زمین هم سخت باج می‌دهد. غیراینها سرلک نشان داده شوت‌زن خوبی هم هست و این برای پرسپولیس که شاید در فینال به‌منظور خلق موقعیت و گلزنی مشکل داشته باشد، امتیاز بزرگی به شمار می‌آید.
احمد نوراللهی: متعادل‌کننده برنامه‌های تدافعی و تهاجمی پرسپولیس است؛ نقطه اتکای تیم در میانه میدان که بسیار بعید است یحیی گل‌محمدی در چنین مسابقه‌ای روی نام او خط قرمز بکشد. نوراللهی که مدتی افت کرده بود، در بازی با شهرخودرو نمایش خوبی داشت و یک گل هم زد تا کسب روحیه کند.
کمال کامیابی‌نیا: اسم او را هم در ترکیب اصلی نوشتیم چون حدس می‌زنیم پرسپولیس با حضور هر سه هافبک تدافعی‌اش فینال را شروع خواهد کرد. کمبود عناصر تهاجمی و نیز سنگینی و دشواری مسابقه، احتمال استفاده از هر سه هافبک دفاعی را افزایش می‌دهد. در این صورت کمال یک تخریب‌چی صرف خواهد بود تا سرلک و نوراللهی نیم‌نگاهی به بازی‌سازی داشته باشند.
بشار رسن: او تنها پلی‌میکر پرسپولیس است و اصلا بخش زیادی از دعواهای 2‌ماه گذشته باشگاه به‌خاطر این بود که رسن در فینال حاضر باشد. او با شرایطی خاص در تیم باقی ماند تا همین یک بازی را به قرمزها کمک کند و برود. گفته می‌شود حضور در فینال، آخرین بازی رسن برای پرسپولیس است. اگر او در فرم خوبش باشد، واقعا پرسپولیس به قهرمانی امیدوار خواهد شد.
امید عالیشاه: همه‌‌چیز دست به‌دست هم داده تا وینگر مغضوب تمام مربیان پرسپولیس، در مهم‌ترین مسابقه تاریخ باشگاه شانس بازی‌کردن و حتی فیکس‌شدن پیدا کند. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، با توجه به محرومیت احسان پهلوان و وحید امیری، نوبت به فیکس‌شدن عالیشاه می‌رسد و او با درخشش در این مسابقه می‌تواند همه دق و دلی‌اش بابت مدت‌ها نیمکت‌نشینی را خالی کند.
مهدی عبدی: به هر حال در این شرایط دشوار، بهترین موجودی خط حمله پرسپولیس خود اوست. عبدی اگرچه در این فصل موفق به گلزنی نشده و انتقادات زیادی را تحمل کرده اما فراموش نکنیم قبلا کارهای مهمی برای سرخپوشان انجام داده است. اصلا اینکه الان پرسپولیس اینجاست، به‌خاطر گل تماشایی او به النصر در نیمه‌نهایی است. بنابراین می‌توان به این بازیکن امیدوار بود.

شاید فیکس شوند
مهدی شیری: اگر یحیی گل‌محمدی تصمیم بگیرد از سیامک نعمتی در خط میانی یا حمله استفاده کند، مهدی شیری در پست دفاع راست فیکس خواهد شد. در این صورت یکی از سه‌هافبک دفاعی یا امید عالیشاه بیرون خواهند نشست.
آرمان رمضانی: با وجود همه انتقاداتی که از او می‌شود، بازیکن مورد علاقه یحیی گل‌محمدی است و حضورش به جای مهدی عبدی در ترکیب اصلی بازی با شهرخودرو همه را شوکه کرد. شاید برای فینال هم چنین نقشه‌ای در سر یحیی باشد و بخواهد از عبدی به‌عنوان مهاجم ذخیره استفاده کند.
علی شجاعی: یک احتمال جزئی هم وجود دارد که در پست وینگر چپ به جای امید عالیشاه از علی شجاعی در ترکیب اصلی استفاده شود. این درصورتی است که کادرفنی مثل خیلی از مسابقات گذشته برای بازی‌ندادن به عالیشاه دلیل غیرفنی داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید