• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 24 آذر 1399
کد مطلب : 118701
+
-

طرح امداد و نجات زمستانه تا ماه اسفند‌ ادامه دارد

طرح انتظامی - ترافیکی زمستان99 و امداد و نجات زمستانه در استان‌ها با شعار کاهش تصادفات، پیشگیری از شیوع کرونا و پرهیز از سفرهای غیرضروری در زمستان آغاز شد ه است و تا ۲۰ اسفند امسال ادامه دارد. به گزارش گروه ایرانشهر همشهری، این طرح هر سال با شروع فصل سرما و افزایش احتمال حوادث جاده‌ای و شهری با همکاری سازمان‌های امدادی از قبیل اورژانس، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، راهداری، امداد خودرو و هلال‌احمر برگزار می‌شود. امسال هزار و ۲۶۳ مرکز هلال احمر شامل ۵۶۱ پایگاه ثابت، ۱۷۹ پایگاه موقت، ۲۲ مرکز امداد هوایی، ۴۳۳ شعبه در مراکز استان‌ها و ۳۴ تیم آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس در سراسر کشور فعال خواهد بود. همچنین قرار است امسال علاوه بر اقدامات امدادی، بالگردها و خودروها، پهپادها نیز با هدف کاهش تلفات و افزایش امدادرسانی مورد استفاده قرار بگیرند.
رزمایش این طرح صبح دیروز با رژه نمادین خودروهای خدمات‌رسان و جمعی از نیروهای حاضر با حضور مسئولان انتظامی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های کشورمان برگزار شد. سرهنگ حمیدرضا دهنوی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی در این‌باره بیان می‌کند:‌ سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌رسان و متولی امر ترافیک همچون شهرداری، راهداری، آتش‌نشانی، اورژانس، امداد و نجات و امدادخودرو در این رزمایش حضور داشتند و طی مراسمی با حضور مسئولان استانی با رژه نمادین خودروهای خدمات رسان، طرح ترافیکی زمستانی ۹۹ آغاز شد. علی طاهری، سرپرست جمعیت هلال‌احمر زنجان هم با بیان اینکه طرح زمستانی تا ۲۰ اسفند امسال اجرا می‌شود، به همشهری می‌گوید:‌ ۱۶ پایگاه ثابت و موقت به‌صورت شبانه‌روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران و رانندگان عبوری از جاده‌های استان فعال هستند و علاوه بر این پایگاه‌ها، 8پایگاه پشتیبان نیز در خرم‌دره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماهنشان، ایجرود و طارم فعال خواهند بود. عزت‌الله ضربی، سرپرست جمعیت هلال احمر اردبیل هم از آماده‌باش تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان خبر می دهد و به همشهری می‌گوید: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری استان (EOC)  برای کنترل و هماهنگی حوادث با تعامل بین سازمانی با مراکز کنترل حوادث ارگان‌های مرتبط در حال آماده‌باش است و به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند. مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز از دو برابر شدن مکان‌های درنظر گرفته شده برای اسکان اضطراری با توجه به شیوع کرونا خبر می دهد و عنوان می‌کند که در همه شهرستان‌ها به‌ویژه در مناطقی که گردنه‌های برفگیر دارند، تکایا، حسینه‌ها و مساجد برای اسکان اضطراری درنظر گرفته شده است. شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد جمعیت
هلال احمر به‌صورت شبانه‌روزی برای پاسخگویی آماده است و هموطنان در سراسر کشور می‌توانند با گوشی‌های بدون سیم‌کارت و بدون شارژ هم با این شماره تماس بگیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید