• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 22 آذر 1399
کد مطلب : 118502
+
-

مرگ 6نفر در آتش‌سوزی باغ

داخلی
مرگ 6نفر در آتش‌سوزی باغ


آتش‌سوزی در باغی در جنوب تهران حادثه هولناکی را رقم زد و موجب جان باختن 6نفر شد.
به‌گزارش همشهری، این باغ در بزرگراه آزادگان، خیابان صفا واقع شده و حدود 350متر وسعت دارد. آن اطراف اغلب زمین کشاورزی است و تعدادی باغ و باغچه هم وجود دارد که صبح پنجشنبه ساکنان منطقه متوجه دود و آتش از یکی از همین باغ‌ها شدند. هیچ‌کس به درستی نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده و چند نفر در آنجا حضور دارند. با این حال مردم از آتش‌نشانی کمک خواستند و دقایقی بعد نخستین گروه از آتش‌نشانان خود را به محل حادثه رساندند. شعله‌های آتش از 2 اتاقکی که وسط باغ قرار داشت زبانه می‌کشید و هر لحظه بر شدت آتش‌سوزی افزوده می‌شد. در این شراط بود که عملیات اطفای حریق آغاز شد.
سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی در این‌باره به همشهری گفت: «این حادثه ساعت 9:47 صبح به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی گزارش شد و آتش‌نشانان خود را به آنجا رساندند. محل حادثه باغی حدود 300 تا 350متری بود که در وسط آنجا نیز 2 اتاقک با وسعت حدود 40متر قرار داشت که در آتش می‌سوخت. در دقایق اولیه به درستی معلوم نبود که چند نفر در آنجا حضور دارند و آتش‌سوزی شدت زیادی داشت و روی در و دیوارها آثار سوختگی زیادی به‌چشم می‌خورد و نشان می‌داد در دقایق اولیه آتش‌سوزی شدت دود و حرارت بسیار بالا بوده است.» ملکی در ادامه گفت: «در جریان مهار آتش‌سوزی، آتش‌نشانان در میان دود و آتش چند نفر که بی‌حال در محل افتاده بودند را مشاهده کردند. آنها 6نفر بودند که 2نفرشان دچار سوختگی شدیدی شده بودند که به سرعت از محل حادثه به بیرون منتقل شدند اما معاینه اولیه توسط امدادگران اورژانس نشان داد که هر 6نفر جان‌شان را از دست داده‌اند که محل حادثه به نیروهای انتظامی و قضایی تحویل داده شد.» 
بررسی‌ها نشان می‌دهد 3نفر از جان‌باختگان این حادثه برادر بودند. همچنین شواهد به‌دست آمده حاکی از آن است که در این باغ لوله‌کشی گاز نداشت و در آنجا از سیلندر گاز مایع استفاده شده است. باوجود این هنوز علت اصلی وقوع حادثه مشخص نیست و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
در همین حال مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز با اشاره به این حادثه گفت: «به‌دنبال این حادثه 3‌دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند و اقدامات لازم اورژانسی در این خصوص در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد. شدت آتش‌سوزی به‌حدی بود که اجساد در ظاهر قابل شناسایی نبودند و شناسایی توسط همکاران در پزشکی قانونی در حال انجام است.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید