• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 22 آذر 1399
کد مطلب : 118497
+
-

اقتصاد و سلامت دو اولویت اصلی ساکنان تهران


معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران که به‌عنوان شهردار شب از منطقه17 بازدید می‌کرد، بر اهمیت پروژه‌های اولویت‌دار و میزان پیشرفت آنها در ماه‌های آینده تأکید کرد. 
حامد مظاهریان گفت: «تا آخر سال ما باید گزارش بدهیم که متناسب با انتظاری که شورای شهر داشته و بودجه‌ای که اختصاص داده، چه کارهایی انجام داده‌ایم. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که اقدامات مختلف در منطقه سرعت خوبی دارد ولی باید توجه کرد که وقتی به پروژه‌های اولویت‌دار 100درصد اعتبار می‌دهیم، این خیلی مهم است که منطقه به‌صورت جدی آنها را دنبال کند. سال گذشته در بازدید سرزده از منطقه17 به این موضوع اشاره شد که چطور می‌توان پروژه‌های محله‌محور را به‌صورت ستون فقرات بودجه سالانه درآورد تا فراتر از نمونه‌های پایلوت، به‌صورت یک دستور کار اجرا شوند. امسال می‌بینیم که پروژه‌های کوچک‌مقیاس در منطقه17 به‌خوبی پیش رفتند و امیدوارم در 3‌ماه باقیمانده از سال به  75-70درصد پیشرفت برسند.»
 معاون شهردار افزود: «با تأکید شورای شهر و شهردار پروژه‌های محله‌محور یکی از محور‌های بودجه1400 خواهد بود و شورای شهر این رویکرد را هم دنبال و هم بر‌ آن نظارت می‌کند. در پروژه‌های محله‌محور، موضوع این نیست که این پروژه‌ها ابعاد کوچکی دارند یا اهدافی در سطح محلات را به‌عنوان هدف قرار می‌دهند، بلکه توجه اصلی به این است که مردم در چنین پروژه‌هایی خود را سهیم بدانند. این می‌تواند یک نوع تمرین شهروندی به‌جای شهرنشینی باشد.»
او با اشاره به اینکه اکنون 2موضوع سلامت و اقتصاد اهمیت زیادی برای ساکنان تهران دارد، گفت: «دوره‌ای که شهرداری با کمبود منابع مالی روبه‌رو‌ست و شرایط اقتصادی مردم هم همینطور است، بعضی طرح‌ها اهمیت خود را از دست می‌دهند و بعضی دیگر مهم می‌شوند. شهرداری باید در طراحی شهری، در پروژه‌های عمرانی و اتفاقا در پروژه‌های محلی که جنبه اجتماعی بیشتری دارند، به مردم نشان دهد که در کنار آنها‌ست. سال آینده یکی از محور‌های بودجه اجتماعی‌شدن فعالیت‌های شهرداری خواهد بود. الان مساحت محله‌ها‌ و طول نهر‌های هر ناحیه را می‌‌دانیم اما نمی‌دانیم چند هنرمند در هر محله ساکن هستند اما نگاه اجتماعی این خواهد بود که ما در قبال آنها هم مسئول هستیم.»  
معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران به‌عنوان شهردار شب از طرح ایجاد شارباغ در نزدیکی حرم امامزاده حسن(ع)، بهسازی فضای حریم راه‌آهن، بهسازی فضای محله‌های هلال‌احمر و ارژنگیان، بازسازی نهر‌ها و مسیر دوچرخه در پیاده‌رو‌های خیابان‌های رشیدی و هلال‌احمر و دیگر پروژه‌های محلی بازدید کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید