• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
شنبه 22 آذر 1399
کد مطلب : 118496
+
-

افتتاح‌های تا آخر سال مترو در یک نگاه


ایستگاه‌های امیرکبیر در خط6 و برج‌میلاد در خط7 مترو در آستانه افتتاح و بهره‌برداری رسمی قرار دارند.
به‌گزارش همشهری، ایستگاه امیرکبیر بیست‌ویکمین ایستگاه خط6 و ایستگاه برج‌میلاد نوزدهمین ایستگاه خط7 مترو است که تا قبل از شروع فصل زمستان به‌طور رسمی بهره‌برداری می‌شوند. البته ایستگاه برج میلاد از ۲۶آبان‌ماه به‌طور آزمایشی مسافرگیری خود را شروع کرده است اما افتتاح رسمی آن همزمان با ایستگاه امیرکبیر و طی روزهای آتی صورت خواهد پذیرفت.
علی امام، مدیرعامل شرکت مترو در اهمیت بهره‌برداری از ایستگاه امیر کبیر گفت: «این ایستگاه در خیابان 17شهریور قرار دارد که با بهره‌برداری از آن دسترسی شهروندان و کسبه ساکن محدوده میدان خراسان، بازار امین حضور و... به شبکه مترو آسان‌تر می‌شود.» به‌گفته او ایستگاه امیرکبیر در عمق 30متری زمین احداث شده و تجهیزاتی از قبیل 4دستگاه آسانسور، 10دستگاه پله‌برقی (که 8دستگاه آن نصب شده) و پله خروج اضطراری، ورودی مخصوص جهت تردد افراد کم توان در آن پیش‌بینی شده است. همچنین این ایستگاه دارای دو ورودی است که ورودی شرقی آن جنب پارکینگ تونل امیرکبیر، در فاز نخست بهره‌برداری می‌شود. هزینه راه‌اندازی ایستگاه امیرکبیر 270میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 150میلیارد تومان صرف تامین تجهیزات شده است. نکته قابل توجه اینکه ایستگاه متروی امیرکبیر نخستین ایستگاه در شبکه متروی پایتخت است و تمام آسانسورها و پله‌های برقی کارکرد سنگین نصب شده در آن، ساخت داخل هستند.
درمورد ایستگاه برج میلاد هم گفتنی است این ایستگاه در عمق ۵۵متری از سطح زمین ساخته شده است. به‌گفته مدیرعامل شرکت متروی تهران این ایستگاه به‌دلیل همجواری با برج میلاد، بیمارستان میلاد، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون ایران، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بهره‌برداری از آن در خط7 مترو می‌تواند گره‌گشای بخش زیادی از مشکلات ترافیکی باشد و دسترسی شهروندان به این مکان‌ها را تسهیل کند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید