• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 15 آذر 1399
کد مطلب : 117713
+
-

علی باقری، شهردار ناحیه ۷ منطقه یک خبر داد

رضایت شهروندان از اجرای طرح رفع سدمعبر

رضایت شهروندان از اجرای طرح رفع سدمعبر

یکی از طرح‌هایی که اخیراً در بلوار صبا واقع در ناحیه ۷ انجام شد رفع سدمعبر صنوف بود که رضایت اهالی را به همراه داشته است و در ادامه اجرای این طرح، شاهد رفع سدمعبر در خیابان‌های محله قیطریه، باغ فردوس و تجریش نیز هستیم.
 

آزادسازی معابر و تسهیل در تردد شهروندان هدفی است که «علی باقری» شهردار ناحیه ۷ منطقه در گفت‌وگو با همشهری محله به جزئیات آن پرداخت.  

  با توجه به خیابان‌های شلوغ محله قیطریه، باغ فردوس و تجریش می‌توان گفت سدمعبر توسط دستفروشان و اصناف جزءلاینفک خیابان‌ها شده است. برای رفع این مشکل چه اقداماتی صورت گرفته است؟  
بله. در حال حاضر با دو نوع سدمعبر صنفی و سیار مواجه‌ایم.

سدمعبرهای صنفی بیشتر در خیابان شهرداری و مرز شهرداری ناحیه ۳، خیابان شریعتی، با وجود رستوران‌ها و سرو غذا در معابر و همچنین اصناف خدمات خودرو در بلوار صبا دیده می‌شود. سدمعبرهای صنفی در ناحیه شناسایی و به مالکان اخطارهای لازم داده شده است. در صورت تکرار تخلف، گزارش لازم به کمیسیون ‌بند ۲۰ ارجاع می‌شود و مطابق رأی اخذ شده برای برخورد با این اصناف تمهیدات لازم با اقدام قانونی و قضایی، توسط عوامل شهرداری با حضور نیروی انتظامی در دستور کار قرار می‌گیرد.

اخیراً نظارت در خیابان‌های شریعتی و شهرداری به‌طور مستمر صورت می‌گیرد و در بلوار صبا با توجه به اخطارهایی که به مالکان اصناف داده شده به‌صورت موضعی با متخلفان برخورد خواهد شد و این طرح با رضایت اهالی محله بلوار صبا مواجه شد.  
 

چه راهکارهایی برای سدمعبرهای سیار اندیشه شده؟  
در راسته خیابان شهرداری و پایانه تجریش همچنان شاهد سدمعبر سیار هستیم، هرچند که پاکسازی این نقاط به‌طور مستمر با اخذ احکام قضایی در حال اجراست. ضمن اینکه به‌زودی قرار است پایانه تجریش تبدیل به قدمگاه امامزاده صالح(ع) شود و در حال حاضر طرح در فاز مقدماتی است و بدون شک اجرای آن کمک شایانی به کاهش سدمعبر در آن محدوده از ناحیه دارد.  
 

  آیا گزارشی هم مبنی برموزاییک‌فروشی مقابل مغازه‌ها داشته‌اید؟  
بله. برخی گزارش‌هایی که از مردم و یا اصناف به دست ما می‌رسد حاکی از فروش و یا اجاره محیط مقابل مغازه‌هاست. اگر مستنداتی درباره موزاییک‌فروشی در معابر در دست داشته باشیم براساس اسناد به مسئولان ذیصلاح اطلاع خواهیم داد و اقدامات لازم صورت می‌گیرد. در بیشتر مواقع‌ با تخلف اصلی صنف تغذیه‌فروشان و رستوران‌داران واقع در خیابان شریعتی به دلیل جانمایی میز و صندلی در معبرها مواجه‌ایم که طبق کمیسیون‌بند ۲۰ تمهیدات برای آن رأی پلمب داده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید