• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 22 فروردین 1397
کد مطلب : 11749
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ngr5
+
-

فروشگاه مزارع عمودی

ایده‌های جهانی
فروشگاه مزارع عمودی

کروترگارتن، یک سوپرمارکت گلخانه‌ای در پایتخت آلمان است که فناوری جدیدی را به منظور عرضه محصولات گیاهی تازه به شهروندان، فراهم کرده است. این سوپرمارکت به مشتریان این امکان را می‌دهد که بدون پیمودن مسیرهای طولانی، به گزینه‌های گیاهی تازه از قبیل سبزیجات مختلف دسترسی داشته باشند و روزانه از مزایای آنها برای سلامت خود بهره‌مند شوند. 

مزارع عمودی هیدروپونیک، سازگار و خودتنظیم هستند و کمترین فضا را به خود اختصاص می‌دهند؛ ضمن اینکه بر وضعیت بهینه گیاهان کاشته‌شده در آنها نظارت کافی می‌شود. علاوه بر این، مزارع عمودی هیدروپونیک نه‌تنها مصرف آب‌های کشاورزی را کاهش می‌دهند بلکه منجر به کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی برای دسترسی به مواد غذایی تازه هم می‌شوند. شرکت INFARM در آلمان نزدیک به 4میلیون یورو برای ساخت مزارع عمودی در سوپرمارکت‌ها اختصاص داده است چون سرمایه‌گذاران آلمانی هم‌اکنون به طور فزاینده‌ای علاقه دارند که رویکردهای رشد مواد غذایی تازه در سطح محلی را گسترش دهند.

این روش باعث خودکفاشدن بسیاری از شهرها در تولید سبزیجات خواهد شد و دیگر مردم مناطق مختلف دنیا به‌دلیل شرایط محیطی و زیستی، از خوردن سبزیجات تازه محروم نمی‌مانند. از آنجا که جمعیت جهان همچنان در حال افزایش است، تأمین غذا برای چنین جمعیتی در حال تبدیل‌شدن به بحرانی عمیق است؛ پس دولت‌ها از هر پیشنهاد مؤثری برای رفع این بحران استقبال می‌کنند و ایده مزارع عمودی از راهکارهایی‌است که استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.
منبع:  Climateactionprogramme
 

این خبر را به اشتراک بگذارید