• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 10 آذر 1399
کد مطلب : 117246
+
-

تدارک خواب زمستانی کاکتوس‌ها

تدارک خواب زمستانی کاکتوس‌ها

با پایان تابستان و رسیدن فصل پاییز و زمستان، دغدغه بسیاری از شهروندان شیوه نگهداری از کاکتوس است. به‌ویژه اینکه گفته می‌شود کاکتوس‌ها در فصل سرما به خواب می‌روند. البته این به خواب رفتن نوعی رفتار ژنتیکی است که کاکتوس‌ها با قرار گرفتن در شرایط خاص برای محافظت از خود و ذخیره انرژی‌شان برای رشد بعد از دوران خواب به کار می‌برند و این بستگی به شرایط نگهداری دارد. در صورت مناسب بودن محیط ممکن است کاکتوس به خواب نرود.
دمای نگهداری: معمولاً برای شروع خواب زمستانی کاکتوس‌ها، دمای مناسب بین ۱۰ تا ۱۵ درجه است که با کوتاه شدن روز و دمای هوا می‌تواند برای به خواب رفتن کاکتوس کمک کند.
آبیاری: در فصل سرما باید از میزان آبیاری، کم کرد. چون در صورت به خواب رفتن کاکتوس وجود رطوبت در خاک موجب پوسیدگی و نابودی گیاه می‌شود. تجربه نشان داده است اگر کاکتوس به خواب برود، چند ماه بی‌آبی را تحمل می‌کند.
شرایط محیطی: برای به خواب رفتن کاکتوس‌ها برخی پیشنهاد می‌دهند که کاکتوس در زمان خواب به محیط تاریک انتقال پیدا کند. چون وجود نور برایش بی‌فایده است. البته باید توجه کرد که پس از پایان این دوره، کاکتوس باید به تدریج از محیط تاریک خارج شود.
نکته: در فصل سرما‌گاه شهروندان با چروکیدگی برخی از‌گونه‌ها مواجه می‌شوند. در این ایام دچار‌ تردید نشوید و به گیاه آب ندهید.
عباس صرامی‌ـ کارشناس گل و گیاه

 

این خبر را به اشتراک بگذارید