سازمان تأمین اجتماعی5 خدمت جدید مورد نیاز متقاضیان و ذینفعانش را از این پس در قالب طرح ۳۰۷۰ بهصورت غیرحضوری ارائه میدهد.
علی اکبر ربیع زاده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی به خبرگزاری مهر گفت: وضعیت دریافت مستمری، استعلام ارتباط بیمهای بیمهشدگان در سامانه خدمات غیرحضوری، درخواست تکمیل سوابق کسری از ماه، ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان، برای کلیه پیمانکاران و واگذارندگان کار سراسر کشور، ثبتنام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی ازجمله طرحهایی هستند که از امروز بهصورت غیرحضوری به بیمهشدگان و کارفرمایان ارائه میشوند.
ربیعزاده درباره الکترونیکی شدن ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان، برای همه پیمانکاران و واگذارندگان کار سراسر کشور گفت: سالانه قریب به ۲۰۰ هزار مفاصاحساب صادر میشود و ازجمله دستاوردهای غیرحضوری شدن این طرح کاهش تردد غیرضروری کارفرمایان، افزایش امنیت اطلاعات سازمان و همچنین کارگاهها بهدلیل استفاده از یک سامانه اختصاصی، امکان مشاهده مفاصاحسابهای صادره در سامانه اختصاصی سازمان و حذف نیم میلیون مکاتبه غیرضروری درخصوص مفاصاحسابها و اصالتسنجی آنهاست.
او با بیان اینکه سرویس استعلام وضعیت مستمری و ارتباط بیمهای را دومین و سومین خدمت هستند، گفت: مشتری بهطور متوسط بیش از یک روز معطل میشده اما در این مدل مستمری بگیر درخواست غیرحضوری میدهد، گواهی وضعیت دریافت میکند و بعد میتواند آن را رمزگذاری شده به هرجا خواست ارائه دهد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی مزیتهای دیجیتال شدن این خدمت را برشمرد و گفت: حذف سالانه ۵۰۰ هزار مراجعه فرد سالمند به شعب، حذف سالانه حدود ۴۰۰ هزار مراجعه نیروی کار به شعب، جلوگیری از هدررفت یک میلیون نفر- ساعت نیروی کار، پیشبینی آزادسازی ۹۰ هزار نفر ساعت وقت پرسنل شعب، حذف کاغذ و هزینه چاپ، نگهداری و گردش یک میلیون سند از جریان ارائه خدمت و افزایش روانی و اعتبار اسناد و حذف کامل امکان جعل استعلامها ازجمله مزیتهاست.
ربیعزاده سرویس چهارم غیرحضوری شده را سرویس تکمیل سوابق کسری ازماه دانست و گفت: پیشبینی کردیم حدود ۵۰۰ هزار متقاضی از این سرویس استفاده کنند و یک میلیون نفر ساعت از وقت نیروی کار ذخیره شود. او ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی را سرویس بعدی غیرحضوری شده دانست و گفت: حذف الزام مراجعه بیمه شده نیروی کار به شعب سازمان در پی ارائه این خدمت دستاورد مهمی است که از این پس محقق میشود.
بخشی از خدمات سازمان تامیناجتماعی غیرحضوری شد
در همینه زمینه :