• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 آذر 1399
کد مطلب : 116725
+
-

بخشی از خدمات سازمان تامین‌اجتماعی غیرحضوری شد

 سازمان تأمین اجتماعی5 خدمت جدید مورد نیاز متقاضیان و ذینفعانش را از این پس در قالب طرح ۳۰۷۰ به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد.
علی اکبر ربیع زاده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی به خبرگزاری مهر گفت: وضعیت دریافت مستمری، استعلام ارتباط بیمه‌ای بیمه‌شدگان در سامانه خدمات غیرحضوری، درخواست تکمیل سوابق کسری از ماه، ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان، برای کلیه پیمانکاران و واگذارندگان کار سراسر کشور، ثبت‌نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی ازجمله طرح‌هایی هستند که از امروز به‌صورت غیرحضوری به بیمه‌شدگان و کارفرمایان ارائه می‌شوند.
ربیع‌‌زاده درباره الکترونیکی شدن ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان، برای همه پیمانکاران و واگذارندگان کار سراسر کشور گفت: سالانه قریب به ۲۰۰ هزار مفاصاحساب صادر می‌شود و ازجمله دستاوردهای غیرحضوری شدن این طرح کاهش تردد غیرضروری کارفرمایان، افزایش امنیت اطلاعات سازمان و همچنین کارگاه‌ها به‌دلیل استفاده از یک سامانه اختصاصی، امکان مشاهده مفاصاحساب‌های صادره در سامانه اختصاصی سازمان و حذف نیم میلیون مکاتبه غیرضروری درخصوص مفاصاحساب‌ها و اصالت‌سنجی آنهاست.
او با بیان اینکه سرویس استعلام وضعیت مستمری و ارتباط بیمه‌ای را دومین و سومین خدمت هستند، گفت: مشتری به‌طور متوسط بیش از یک روز معطل می‌شده اما در این مدل مستمری بگیر درخواست غیرحضوری می‌دهد، گواهی وضعیت دریافت می‌کند و بعد می‌تواند آن را رمزگذاری شده به هرجا خواست ارائه دهد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی مزیت‌های دیجیتال شدن این خدمت را برشمرد و گفت: حذف سالانه ۵۰۰ هزار مراجعه فرد سالمند به شعب، حذف سالانه حدود ۴۰۰ هزار مراجعه نیروی کار به شعب، جلوگیری از هدررفت یک میلیون نفر- ساعت نیروی کار، پیش‌بینی آزادسازی ۹۰ هزار نفر ساعت وقت پرسنل شعب، حذف کاغذ و هزینه چاپ، نگهداری و گردش یک میلیون سند از جریان ارائه خدمت و افزایش روانی و اعتبار اسناد و حذف کامل امکان جعل استعلام‌ها ازجمله مزیت‌هاست.
ربیع‌زاده سرویس چهارم غیرحضوری شده را سرویس تکمیل سوابق کسری از‌ماه دانست و گفت: پیش‌بینی کردیم حدود ۵۰۰ هزار متقاضی از این سرویس استفاده کنند و یک میلیون نفر ساعت از وقت نیروی کار ذخیره شود. او ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی را سرویس بعدی غیرحضوری شده دانست و گفت: حذف الزام مراجعه بیمه شده نیروی کار به شعب سازمان در پی ارائه این خدمت دستاورد مهمی است که از این پس محقق می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید