• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 4 آذر 1399
کد مطلب : 116704
+
-

بورس/ سبزپوشی بورس با تداوم ورود نقدینگی جدید

شاخص کل بورس تهران دیروز برای نهمین روز متوالی رشد کرد و منجر به افزایش جریان ورود نقدینگی سهامداران حقیقی به بازار سهام شد به‌طوری‌که سهامداران حقیقی دیروز 500میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار سهام کردند. به‌نظر می‌رسد رشد مداوم شاخص بورس سهامداران را برای حضور دوباره در بورس ترغیب کرده است.
به‌گزارش همشهری، بازار سهام از 9روز پیش دوباره با رشد مواجه شده و این رشد سهامداران حقیقی را ترغیب کرده که حجم سرمایه را در بورس افزایش دهند ‌طوری که مطابق آمار‌های موجود در 5روز گذشته 3هزار میلیارد تومان نقدینگی تازه از حساب سهامداران حقیقی وارد بازار سهام شده است. در طول 3‌ماه گذشته 40هزار میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شده بود. به‌نظر می‌رسد از بین رفتن برخی ریسک‌های بنیادی، افزایش روند سودآوری  و بهبود چشم‌انداز سودآوری شرکت‌ها در آینده ازجمله دلایل افزایش حجم سرمایی‌گذاری در بازارسهام بوده است به‌ویژه آنکه بازار‌های طلا، ارز و مسکن هم از 10روز پیش با رکود مواجه شده‌اند و قیمت سهام شرکت‌ها هم به کف رسیده است.
کورش شمس، کارشناس بازار سرمایه، با توجه به موقعیت مناسب سرمایه‌گذاری در بورس می‌گوید: با توجه به کاهش نسبت قیمت به درآمد بازار سهام و حجم نقدینگی، باید گفت در بازارهای موازی، قابلیت سرمایه‌گذاری مطلوب تقریبا اصلا وجود ندارد، اما در بازار سهام با توجه به کاهش نسبت قیمت به درآمدو نزدیک‌شدن به فصل مجامع در بورس قابلیت سرمایه‌گذاری مطلوبی وجود دارد. او ادامه می‌دهد: با نگاهی به شرکت‌های بنیادی و بررسی قیمت جهانی مواد خام که پیش‌بینی می‌شود بعد از مهار کرونا با ۶درصد صعود همراه شود، همچنین نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها برای افزایش نیافتن نرخ بهره به این نتیجه می‌رسیم که بورس در انتظار صعود دوباره است.

این خبر را به اشتراک بگذارید