• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 18 آبان 1399
کد مطلب : 115101
+
-

کوتاه از حادثه/بازداشت طلبکار در جریان دستگیری بدهکار

وقتی مرد طلبکار با حکم جلب و همراه مأمور پلیس به مقابل خانه جوان بدهکار رفت، حادثه مرگباری رقم ‌خورد که منجر به بازداشت طلبکار شد.
به‌گزارش همشهری، ظهر سه‌شنبه مأموران کلانتری161 ابوذر با قاضی مصطفی واحدی، کشیک جنایی تهران تماس گرفتند و خبر از حادثه‌ای مرگبار دادند. به گفته مأموران، مردی در درگیری جانش را از دست داده بود و در این شرایط بازپرس جنایی تهران دستور تحقیقات درباره این اتفاق را صادر کرد. در بررسی‌ها مشخص شد که مردی جوان از فرد آشنایی مبلغی پول طلب داشته است. بدهکار 25ساله اما حاضر نمی‌شد بدهی‌اش را بپردازد و همین باعث شده بود که طلبکار از وی شکایت کند و حکم جلبش را بگیرد. روز حادثه مرد طلبکار به همراه مأمور کلانتری با در دست داشتن حکم جلب به مقابل خانه جوان بدهکار رفت تا با بازداشت وی به پولش برسد. اما ظاهرا بدهکار خانه نبود و خانواده‌اش گفتند که او برای انجام کاری از خانه بیرون رفته است. با این حال، مرد طلبکار اصرار داشت که بدهکار در خانه پنهان شده و خانواده‌اش دروغ می‌گویند. پدر جوان بدهکار به مقابل در آمد و درگیری میان او و طلبکار آغاز شد. دعوای آنها در نهایت باعث زمین‌خوردن مرد میانسال شد اما وی مصدوم شد و جانش را از دست داد.
با انتقال این مرد به بیمارستان، درحالی‌که پزشکان علت اولیه مرگ او را ضربه به سر اعلام کرده بودند، جسد به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد تا بررسی‌های دقیق‌تر صورت بگیرد و علت اصلی مرگ مشخص شود. از سوی دیگر خانواده متوفی با شکایت از مرد طلبکار گفتند که او در درگیری عمدا پدرشان را هل داده و باعث قتل وی شده است. آنها گفتند که مرد طلبکار قصد داشته با زور وارد حیاط خانه شود اما متوفی مانع او شده و همین اتفاق موجب آغاز درگیری و مرگ مرد میانسال بوده است. در این شرایط دستور بازداشت مرد طلبکار و انجام تحقیق از او ‌‌صادر شد. این مرد اما درگیری را قبول کرد و منکر هل دادن متوفی شد. او مدعی شد که در خلال درگیری آنها، ناگهان مرد میانسال تعادلش را از دست داد، پایش به چیزی گیر کرد و زمین خورد. او می‌گفت نقشی در افتادن او نداشته و به هیچ عنوان هلش نداده است. با این حال، تحقیقات در این پرونده برای روشن‌شدن حقایق ادامه دارد.

اعتراف اعضای باند گربه به 200فقره سرقت
3مرد و یک زن با تشکیل باندی به نام «گربه» در مدت کوتاهی مرتکب 200فقره سرقت در پایتخت شدند، اما در آخرین سرقت دست‌شان رو شد و به دام پلیس افتادند.
به‌گزارش همشهری، چند روز قبل یکی از ساکنان منطقه قیامدشت در تماس با پلیس اعلام کرد که سارقان به خانه‌اش دستبرد زده‌اند. وقتی مأموران کلانتری174 خود را به محل حادثه رساندند، شاکی گفت که به مستأجر طبقه پایینی خود شک دارد؛ چرا که او به مواد‌مخدر اعتیاد دارد و مجرد است. مأموران با مجوز قضایی وارد خانه این مظنون شدند و او و 2نفر از دوستانش را که در حال مصرف موادمخدر بودند بازداشت کردند. در جریان بازجویی از متهمان، یکی از آنها مدعی شد که در سرقت شرکت نداشته و 2 دوست دیگر او این سرقت را انجام داده‌اند. به همین دلیل 2 متهم دیگر تحت بازجویی فنی قرار گرفتند و به‌دست داشتن در این سرقت اعتراف کردند. آنها گفتند با همدستی زن و مرد دیگری یک باند سرقت تشکیل داده و نام آن را باند «گربه» گذاشته‌اند. به این ترتیب 2 متهم دیگر نیز دستگیر شدند و بخشی از اموال مسروقه از مخفیگاه آنها کشف شد.
با وجود اینکه اعضای این باند مرتکب سرقت منزل شده بودند، اما بررسی‌ها نشان می‌داد آنها سارقان حرفه‌ای لوازم خودرو هستند. آنها در ادامه بازجویی‌ها به ارتکاب 200فقره سرقت لوازم خودرو اعتراف کردند و بررسی‌ها نشان داد که  هر 4نفرشان به هروئین و شیشه اعتیاد دارند و پیش از این نیز بارها دستگیر و زندانی شده‌اند. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، سرپرست پلیس پیشگیری پایتخت گفت: با اعترافات متهمان، پرونده اتهامی‌شان برای رسیدگی تکمیلی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید