• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 17 آبان 1399
کد مطلب : 114953
+
-

صدای همشهری / آلودگی سایت پسماند «صفیره»

ساکن روستای صفیره در بخش غیزانیه شهرستان اهواز هستم. این سایت بدون هیچ ضابطه‌ای با سوزاندن زباله‌ها، هوای منطقه را آلوده می‌کند. بارها این مشکل را مطرح کرده‌ایم. مسئولان هر بار قول پیگیری می‌دهند، اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. در روزهای گذشته هوای منطقه به‌دلیل فعالیت همین سایت، به‌شدت آلوده و نفس کشیدن را برای ما سخت کرده بود.
یک شهروند از خوزستان
 
  بلاتکلیفی کارگران انتقال برق اصفهان
کارگری هستم که در پروژه انتقال برق اصفهان مشغول به‌کار بودم. ساخت این خط انتقال مربوط به شرکت مشهور عمرانی است که امسال مناقصه پروژه تهیه تجهیزات، نصب و راه‌اندازی خطوط ارتباطی 5 پست انتقال نیرو در استان اصفهان را برنده شد. ما هم تعدادی کارگر بودیم که مرداد امسال با یک شرکت پیمانی طرف قرارداد با این شرکت کار را شروع کردیم. در زمان شروع کار، قرار بود حقوق ما ماهانه پرداخت شود، اما هنوز مطالبه‌های خود را دریافت نکرده‌ایم. بیمه هم برای ما رد نشده است و کارگران دیگری را جایگزین کرده‌اند. بلاتکلیف هستیم و نمی‌دانیم باید چه کنیم.
یکی از کارگران پروژه

  زباله‌ها در کنار آب‌بندان «حاجی‌کلا»
متأسفانه زباله‌های روستای «حاجی‌کلا» در شهرستان بابل در استان مازندران در نزدیکی روستا ریخته می‌شود. این زباله‌ها حتی دفن هم نمی‌شوند و در فضای آزاد کنار آب‌بندان رها می‌شوند. اگر سری به منطقه بزنید، متوجه حجم زباله‌ای می‌شوید که برای یک یا دو روز نیست و از زباله‌های تازه تا حجمی از زباله‌های قدیمی را مشاهده می‌کنید. کل محوطه پر از حشره‌های موذی و بوی نامطبوع است. از سویی محل ریختن زباله‌ها نزدیک آب‌بندان است و گاهی بچه‌ها در بخش کم‌عمق آب‌بندان بازی یا ماهی‌گیری می‌کنند و بدون هیچ حفاظتی در تماس با این زباله‌ها هستند و انواع بیماری‌ها آنها را تهدید می‌کند. برخی از این بچه‌ها حتی با پای پیاده در این مسیر تردد می‌کنند و ممکن است به عفونت‌های پوستی مبتلا شوند. نکته دیگری که باید مطرح کرد، این است که اهالی روستا مرغ و اردک پرورش می‌دهند و این پرنده‌ها و همچنین پرنده‌های مهاجری که در این فصل از منطقه می‌گذرند هم از این زباله‌ها تغذیه می‌کنند که حیات آنها و شهروندانی که از این مرغ‌ها و اردک‌ها تغذیه می‌کنند را به خطر می‌اندازد. کاش مسئولان مازندران فکری به حال این منطقه بکنند.
سعیده حسینی از مازندران

  پارک در خیابان دوطرفه
خیابان دوم شهید دستغیب اوقافی در گوهردشت کرج، یک خیابان 2 طرفه است، اما متأسفانه خودروها طوری در کنار خیابان پارک می‌کنند که اجازه تردد 2 طرفه نمی‌دهند. چرا راهنمایی و رانندگی به این معضل رسیدگی نمی‌کند؟
غفاری از البرز

این خبر را به اشتراک بگذارید